artykuł

5 prostych trików na poprawę widoczności strony

22 października 2020

Czy Twoja strona jest gotowa na zdobywanie wysokich pozycji? Poznaj  5 prostych trików, od których musisz zacząć, aby rozpocząć walkę o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

1. Sprawdź czy strona jest dostępna dla robotów Google

To podstawowe pytanie, na które musisz poznać odpowiedź na początku działań. Jeśli roboty Google nie mają dostępu do strony, nie będą mogły sprawdzić jej zawartości, zaindeksować i ostatecznie powiązać jej z zapytaniami użytkowników.

Możesz sprawdzić, czy strona jest dostępna, wpisując w wyszukiwarkę Google nazwę swojej domeny, ale przed nią wstaw „site:”. To pokaże Ci wszystkie wyświetlane przez Google strony Twojego serwisu.

Jeśli Google nie pokazuje tutaj żadnego wyniku, prawdopodobnie nie wie kompletnie nic o Twojej stronie. To częsty problem nowych serwisów. Jeśli jednak Twoja strona jest już dostępna od jakiegoś czasu w wynikach wyszukiwania, a nadal się tutaj nic nie pojawia, możliwe że problem leży głębiej – na przykład w kodzie strony. Sprawdź ustawienia serwera, a wcześniej upewnij się też, czy nie blokujesz robotów dyrektywami 'noindex’ tak w samym kodzie jak i pliku /robots.txt znajdującym się w katalogu głównym Twojej strony.

Na tym etapie przydaje się także narzędzie Google Search Console, które pozwala nie tylko sprawdzić poprawność adresu, ale także przesłać mapę całej witryny (sitemap.xml) bezpośrednio do Google.

2. Dostarcz wysokiej jakości treści 

Skoro już strona zaczęła pojawiać się w sieci, musimy zadbać o odpowiednią prezentację jej zawartości. Jeśli domena zajmuje się sprzedażą usług, zadbaj o to, aby treść i jakość jej podstron była ponad konkurencyjnymi serwisami. Przede wszystkim postępuj zgodnie z radami zawartymi w oficjalnych wskazówkach Google dla webmasterów. Zadbaj też o to, aby Twoja strona nie tylko prezentowała się ładnie, ale też dostarczała unikatowe i wartościowe treści związane ze świadczonymi usługami, nie zapomnij też opisać konkretnych kategorii produktowych na swojej stronie. O tym, jak przygotować opisy kategorii pisaliśmy w poprzedniej publikacji, przeczytaj ją koniecznie.

3. Sprawdź szybkość strony

Upewnij się, że Twoja witryna jest szybka i dostępna na wszystkich urządzeniach. Od kilku lat głównymi użytkownikami Google są właściciele urządzeń mobilnych, dlatego niezbędne jest przystosowanie strony nie tylko pod komputery stacjonarne, ale też smartfony.

Zacznij od prostego testu na g.co/mobilefriendly, aby przetestować przyjazność swojej witryny dla urządzeń mobilnych. Jednak im dalej w las, tym zagadnienia techniczne stają się bardziej zawiłe, niemniej nie lekceważ tego punktu, gdyż szybkość strony ma ogromne znaczenie dla współczesnych użytkowników.

4. Upewnij się, że witryna jest bezpieczna

To jedna z najprostszych wskazówek, jaką możesz poprawić swoją widoczność w sieci, a tym samym zyskać dodatkowe korzyści z działań SEO. Od dłuższego czasu Google przyzwyczaja nas do zielonej kłódki przy adresie, świadczącej o bezpiecznym połączeniu. Bez zbędnego opisywania – zabezpiecz swoją witrynę za pomocą połączenia HTTPS. W ten sposób poinformujesz nie tylko Google o jakości strony, ale też zadbasz o użytkowników – Twoich potencjalnych klientów.

5. Zatrudnij specjalistę SEO

Istnieje wiele czynników, o których musisz pamiętać, prowadząc swoją witrynę. Czynniki te w różnym stopniu wpływają finalnie na widoczność domeny w wynikach wyszukiwania. Pomyśl o usłudze SEO jak o wyspecjalizowanym w pracy nad poprawą widoczności i rankingu domen specjaliście, który w Twoim imieniu pracuje nad optymalizacją strony, uwzględniając wszystkie wytyczne Google.

Już w 2021 roku pojawi się nowa aktualizacja Google, która silniej oprze wyniki o takie zagadnienia jak CLS i LCP, ale czy wiesz, jakie inne techniczne aspekty wypływają na pozycję stron lub czym tak właściwie są featured snippets ?

Te pojęcia z pozoru brzmią prosto, niemniej nieustanne zmiany wymagają uwagi osoby, która skupia się właśnie na nich. Taką osobą jest właśnie doświadczony specjalista SEO.

Więcej takich informacji znajdziesz na kanale YouTube Google Webmasters, ponieważ to właśnie tam Google zamieszcza oficjalne porady w formie filmów z serii „Search for Beginners”  zobacz tutaj. Filmy te pozwalają lepiej zrozumieć podstawowe elementy związane z działaniem wyszukiwarki i procesy, które odpowiadają za widoczność Twojej strony w sieci.

Pamiętaj, skoro sam Google radzi zatrudnić specjalistę, a Ty jesteś na naszej stronie, lepiej nie mogłeś trafić - skontaktuj się z nami!

Napisz do nas