!{'Result Media'}
Result Media FacebookResult Media FacebookResult Media LinkedInGoogle Partner
Result Media
NEWSROOM

Opisy kategorii w sklepie internetowym – strata czasu czy konieczność?

W opinii wielu osób opisy kategorii mają mniejszą wartość ze sprzedażowego punktu widzenia niż opisy produktów. Czy zatem warto poświęcać na ich tworzenie czas? Wszelkie wątpliwości rozwiejemy w tym artykule.

Czym są kategorie w sklepie internetowym ?

Jeden z poprzednich naszych artykułów poświęcony był właśnie kategoriom. Wykazaliśmy w nim, że kategorie pełnią rolę drogowskazów w e-commerce zarówno dla ludzi, jak i dla robotów wyszukiwarek. Są swoistą nawigacją: wskazują potencjalnym nabywcom, gdzie szukać interesujących ich produktów i ukierunkowują roboty wyszukiwarek na treści w witrynie, które powinny zostać zaindeksowane. Kategorie pełnią zatem bardzo istotną rolę w każdym sklepie internetowym. Czy tak samo jest z opisami kategorii?

Opisy kategorii w e-sklepie, czyli to, co GoogleBot lubi najbardziej

Jeżeli masz wątpliwości, czy warto inwestować w opisy kategorii w e-sklepie i jeśli w Twojej głowie pojawia się pytanie – czy ktokolwiek tak naprawdę je czyta, to mamy dobrą informację! Z całą pewnością w Twojej witrynie pojawi się ważny czytelnik, który dokładnie zapozna się z treściami i oceni je swoim krytycznym „okiem”. To nikt inny jak GoogleBot. Jeżeli zależy Ci na pozytywnej opinii, a tym samym na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, to zdecydowanie warto poświęcić czas na stworzenie unikalnych treści zoptymalizowanych pod kątem SEO. Aby zaciekawiły one GoogleBota i sprawiły, że uzna je za cenne i wartościowe dla użytkowników, powinny one nie tylko spełniać restrykcyjne wymagania SEO, ale także być odpowiednio zbudowane. Jak? O tym już za chwilę.

Opisy kategorii w sklepie internetowym – od czego zacząć?

Zanim przystąpisz do opracowywania opisów poszczególnych kategorii w Twoim sklepie internetowym, warto zastanowić się nad kilkoma kwestiami. Będzie to pomocne w obraniu odpowiedniej strategii działania i stworzeniu treści ściśle dopasowanych do potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Przemyśl:

  1. Jakie podkategorie i produkty zawiera ta kategoria?
  2. Czym się charakteryzują i wyróżniają te produkty?
  3. Jakie korzyści przyniesie kupującemu nabycie tych produktów?
  4. Kim jest nasz potencjalny klient, czyli persona w e-commerce ?
  5. Jakim językiem się posługuje?
  6. Jakie ma potrzeby i oczekiwania wobec produktów?
  7. Czy produkty z danej kategorii odpowiadają na owe potrzeby?

Jeżeli znasz już odpowiedzi na te pytania możesz przejść do kolejnego etapu, czyli pisania treści w oparciu o ważne, strategiczne dane.

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu opisów kategorii?

Przy tworzeniu opisów kategorii warto wziąć pod uwagę poniższe kwestie:

  • długość opisu – opisy kategorii w sklepie internetowym nie powinny być krótkie. Optymalna długość to 2000-3000 znaków ze spacjami. Jednocześnie należy pamiętać o tym, że taki tekst musi zawierać konkrety. Nie ma tu mowy o przysłowiowym „laniu wody”, jeżeli chcemy, by treść została uznana za wartościową przez ludzi i roboty wyszukiwarek;
  • adresy url – adres url powinien krótko i zwięźle określać zawartość kategorii;
  • słowa kluczowe – opisy kategorii są doskonałym miejscem do tego, by umieścić tam odpowiednie słowa kluczowe, także te z tak zwanego „długiego ogona”. Jest to niezwykle istotne z punktu widzenia pozycjonowania. Nie można jednak przesadzać. Opisy kategorii nie mogą stanowić bowiem bezwartościowych zlepków słów przesadnie nasyconych frazami kluczowymi;
  • tytuły kategorii – istotne jest, by w tytułach kategorii znalazły się odpowiednio dobrane słowa kluczowe, frazy, których faktycznie wyszukują Twoi potencjalni klienci. Niezbędne będzie skorzystanie z profesjonalnych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych;
  • odpowiedni język – słownictwo powinno być dostosowane zarówno do branży, jak i grupy docelowej. Zbyt fachowe terminy i techniczny żargon mogą zniechęcić potencjalnych nabywców, podobnie jak pisanie ogólników, utartych sloganów i nadmierne korzystanie z nic nie wnoszących określeń, takich jak: modne, ładne, innowacyjne, przydatne;
  • linkowanie wewnętrzne – opisy kategorii w sklepach internetowych to idealna przestrzeń do linkowania wewnętrznego i odsyłania użytkowników oraz robotów wyszukiwarek do innych podstron;
  • unikalność – kopiowanie opisów ze stron producentów czy konkurencyjnych witryn jest absolutnie niedozwolone. Duplicate content, czyli plagiat jest surowo karany. Konsekwencją jest obniżenie pozycji witryny, a nawet nie wyświetlanie jej;
  • strukturę tekstu – opisy kategorii powinny mieć: tytuł, wstęp, rozwinięcie z wykorzystaniem nagłówków, podsumowania, najlepiej z wezwaniem do działania, czyli call to action;
  • formatowanie treści – warto zadbać o czytelność opisów kategorii. Przydatne w tym celu będą: punktowanie, stosowanie nagłówków, justowanie, boldowanie, tabele.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w stworzeniu unikalnych, wartościowych i zoptymalizowanych pod kątem SEO opisów kategorii, to skontaktuj się z nami na kontakt@resultmedia.pl lub zadzwoń 22 354 66 68!

Małgorzata Ciorgoń

SEO Copywriter

RESULT MEDIA

+48 22 354 66 68
kontakt@resultmedia.pl

RESULT MEDIA sp. z o.o.
ul. Łowcza 17A
02-955 Warszawa