!{'Result Media'}
Result Media FacebookResult Media FacebookResult Media LinkedInGoogle Partner
Result Media
NEWSROOM

Jakie są korzyści z prowadzenia działań SEO?

Za działania SEO uważa się głównie kupowanie linków do strony, a to z kolei kojarzy się z walką o pozycję dla konkretnych fraz. W efekcie dziedzinę SEO sprowadza się do pojęcia „pozycjonowanie”, natomiast tak naprawdę to obecnie dosyć skomplikowany proces, skupiający kilka kluczowych i wzajemnie przenikających się elementów składowych.

Samo pojęcie SEO (ang. Search Engine Optimization) z czasem ewoluowało i jest znacznie szersze niż to kiedyś uznawano. Obecnie SEO nadal oznacza optymalizacje stron pod wyszukiwarkę, jednak ta jest stale rozwijana, a wraz z rozwojem dodawane są kolejne elementy optymalizacyjne, na które należy zwrócić uwagę, gdy prowadzi się działania promocyjne swojego biznesu. Są to między innymi poprawki istotnych elementów kodu odpowiedzialnych za szybkość czy wygląd witryny, odpowiednie planowanie struktury podstron, analiza architektury informacji, eliminowanie barier opóźniających indeksowanie serwisu, zdobywanie wartościowych linków prowadzących bezpośrednio do pozycjonowanej strony czy budowanie zasięgu widoczności serwisu.

Z kolei pojęcie „wyszukiwarka” w zdecydowanej większości oznacza Google, gdyż to ona posiada 97% rynku.

https://gs.statcounter.com/search-engine-market-share/all/poland

W SEO jest co optymalizować, bowiem każda strona składa się z szeregu elementów mniej lub bardziej poprawnie przygotowanych pod algorytmy Google, dlatego pierwszym krokiem, jakiego podejmują się specjaliści SEO, to wykonanie audytu.

W audycie SEO analizowane i poddawanie ocenie są takie czynniki jak:

  • analiza jakości serwisu pod kątem wyszukiwarek,
  • wskazanie błędów technicznych osłabiających widoczność strony,
  • rekomendacje optymalizacji warstwy contentowej,
  • przyspieszenie domeny.

(75% użytkowników oczekuje, że otrzyma informacje natychmiast podczas korzystania ze smartfona)https://www.thinkwithgoogle.com/data/smartphone-users-expectation-statistics/

W kompleksowej analizie SEO w naszych audytach SEO poddajemy badaniu ponad 200 elementów składowych na każdej sprawdzanej przez nas domenie. Wszystkie te elementy poprawnie zoptymalizowane sprawiają, że strona internetowa może zająć wysokie miejsca w wyszukiwarkach, a to daje kolejne korzyści dla prowadzonego biznesu.

Jednak wysokie pozycje to nie wszystko, co możemy osiągnąć, prowadząc działania SEO. Każdy klient ma określone cele biznesowe, które prowadzą do rozwijania jego firmy, a wiedzę i umiejętności specjalisty SEO można wykorzystać do osiągnięcia opisanych poniżej efektów.

Poprawa ruchu na stronie

Zwiększenie ruchu na stronie to oczywiście jedna z ważniejszych korzyści pozycjonowania. Ruch na stronie, który stopniowo wzrasta, oznacza, że ofertą jest zainteresowanych coraz więcej osób, czyli mamy wzrost potencjalnych klientów, którzy teraz lub w przyszłości skorzystają z usługi czy zakupią oferowany towar. To, czy ruch na stronie się poprawia, można sprawdzić w dzięki wpiętym w stronę narzędziom analitycznym. Dzięki takim analizom możemy również sprawdzić, czy poprawa ruchu na stronie przekłada się na zwiększenie konwersji, a co za tym idzie – bezpośrednio na zyski firmy.

 

https://lh3.googleusercontent.com/uvpK-_sSLF05sjp LygK0VVZkioEpgHBcP1Rcxl1IAetOI0tNW752l1mQ5OqM1y6S10oX92MtBuY53cAQKUhv_F-Ac4ynQ5bDYYcm=w0

Chociaż za pomocą samej optymalizacji on-site można uzyskać zadowalające wyniki na stronach, to nadal część algorytmu opiera się na zaufaniu ze stron zewnętrznych, czyli na link buildingu. Dlatego w działania off-site należy włączyć linki z dobrych domen w otoczeniu tekstowym powiązanym z naszym serwisem. W ramach link buildingu wykonywany jest outreach profilu linkowego, publikacja artykułów eksperckich i gościnne wpisy poprawiające częstotliwość pojawiania się domeny w sieci.

Rozpoznawalność marki

Działania off-site prowadzą także do zwiększenia rozpoznawalności marki. Z pewnością chociaż raz każdy z nas podjął decyzję zakupową, wybierając produkt znanej marki tylko na podstawie tego kryterium. Budowanie świadomości marki opiera się właśnie na zasadzie, że nawet jeśli internauta nie podejmie decyzji zakupowej od razu, częste obcowanie z nazwą marki doprowadzi do budowania więzi z potencjalnym klientem. Zwiększenie świadomości i reputacji marki to co prawda cel długoterminowy, ale prowadzący w efekcie do określenia pozycji firmy na rynku.

(60% użytkowników twierdzi, że odkryli nową firmę lub produkt podczas wyszukiwania na smartfonach)

https://www.thinkwithgoogle.com/data/smartphone-research-behavior-statistics-/

Wizerunek eksperta

Zyskanie wizerunku eksperta w danej branży to coraz bardziej popularna technika SEO. Przyczynił się do tego sam Google, informując,  że  ocena „eksperckości” jest jednym z czynników rankingowych (https://webmasters.googleblog.com/2019/08/ core-updates.html).

https://lh3.googleusercontent.com/8iVXhJVg4DPfzbiAdwBw4yaoUe1fQjrx2ziERGTSqLR_4OVLtCar1XQrLrAqsq4Vk25M6K6dKXKfzIZAZ9booV5Et_ziUSAVZhJU=w0

Dla wielu stron ważnym celem biznesowym jest już samo budowania autorytetu. Tworzenie dobrze zoptymalizowanych treści pozwala zaprezentować się jako ekspert w określonej dziedzinie, a dzięki temu trafić do konkretnej grupy docelowe.

Pozyskanie nowych słów kluczowych

Wiedzę o zachowaniach klientów daje nam analityka internetowa, która powinna być integralną częścią działań z zakresu SEO, gdyż optymalizując stronę, musimy pamiętać o wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych. Ich analiza może pomóc w lepszym poznaniu klientów i tego, co wyszukują w danej branży. Z kolei poszerzanie z pozoru wąskiego asortymentu słów kluczowych o frazy tzw. długiego ogona (long tail) to także otwieranie biznesu na nowe kierunki, dzięki czemu możemy dotrzeć do potencjalnych klientów.

(Prawie 70% próśb do Asystenta Google jest wyrażonych w języku naturalnym, a nie z wykorzystaniem typowych słów kluczowych, które ludzie wpisują w wyszukiwarce.)

https://www.thinkwithgoogle.com/data/google-assistant-user-statistics/

Dotarcie do nowych klientów

To kolejna istotna zaleta pozycjonowania. Odpowiednio prowadzone działania sprawiają, że trafiamy do szerszego grona odbiorców. W przypadku usług świadczonych globalnie może się okazać, że produkt, który sprzedajemy pod specjalistyczną nazwą, jest zupełnie inaczej wyszukiwany nie tylko za granicą, ale nawet w sąsiednim województwie. Warto pamiętać, że zwykłe przygotowanie poprawek contentowych w oparciu o analizę potencjałów słów kluczowych pozwala pozyskiwać nowych użytkowników bez poszerzenia oferty produktowej.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Sto%C5%82owa_pilarka_tarczowa

Działania długofalowe

SEO to praca długoterminowa, co oznacza, że nie płacimy tylko za tymczasowy wzrost widoczności, ale też za efekty, które zostaną i będą utrzymywały się nadal nawet po zakończeniu współpracy. Co prawda efektów optymalizacji SEO nie można zwyczajnie wyłączyć czy zatrzymać, ale trzeba pamiętać, że strona w pewnym momencie zacznie tracić, chociażby na rzecz konkurencji, która nie zaprzestała działań optymalizacyjnych. Niemniej doskonale przygotowane treści copywriterskie zamieszczone na stronie mogą z sukcesem pozyskiwać nowych użytkowników, jak długo pozostają na naszej witrynie.

https://lh3.googleusercontent.com/5QiZEIwPT3r772vbQIFneME5ZHlTzyOhUPcvXQtuM_1daeZKQrBbkqBVbIDAT7XPGc4xgDpu3x600Ys67BBBC-xt_v9RNLOTVXRZyA=w0

Walka z konkurencją

Musimy jednak pamiętać, że wspomniane działania konkurencyjne także mają wpływ na widoczność naszej strony. Jeśli w branży, w której działamy, jest dużo aktywnie prowadzonych kampanii SEO, nasza dobrze przygotowana domena nie poradzi sobie bez dalszego wsparcia specjalisty. SEO jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż w marketingu, dlatego regularnie prowadzona optymalizacja uwzględniająca wytyczne Google i kryteria oceny pozwala na efektywną walkę z konkurencją o pozycję lidera w branży.

https://storage.googleapis.com/twg-content/images/1688_thumbnail_IAB-Sheryl-Goldstein.original.jpg

Stały dostęp do danych i wsparcie analityczne

Aby sprostać wymaganiom stawianym przed właścicielami stron w tej nierównej walce, należy cyklicznie śledzić zmiany w działaniu i algorytmach Google. Zmian samego algorytmu jest w ciągu roku dość dużo, dlatego już samo ich śledzenie sprawia pewną trudność przedsiębiorcom skupionym na rozwijaniu swojego biznesu. Dlatego warto korzystać z wiedzy i doświadczenia specjalisty SEO, który na bieżąco analizuje te zmiany i potrafi odpowiednio zmodyfikować elementy witryny.

Do podstawowych umiejętności specjalisty SEO dołączyć należy także praktyczną wiedzę techniczną z zakresu działania stron. Wiedza ta jest potrzebna przy podejmowaniu decyzji o przebudowie serwisu lub wprowadzaniu kolejnych usprawnień na stronie. Zazwyczaj specjalista SEO posiada także wiedzę o zagadnieniach z zakresu behawiorystyki użytkowników (UX), co pozwala na analizowanie nie tylko ścieżek zakupowych, ale przede wszystkim budowanie modelu grupy docelowej na stronie. Odpowiednie wykorzystanie informacji zbieranych przez eksperta może wpłynąć na poprawę wygody użytkowników (usability), a w efekcie – na dłuższe ich pozostawanie na witrynie czy też powroty na nią.

Warto konsultować decyzje zmian ze specjalistą SEO, który ma dostęp do danych i może doradzić ciekawe rozwiązanie, jednocześnie cały czas dbając o to, aby nie tracić potencjału ruchu organicznego.

(81% użytkowników mobilnych częściej dokonuje zakupu od firm, które pomagają łatwo znaleźć odpowiedzi na ich pytania)

https://www.thinkwithgoogle.com/data/mobile-purchase-on-mobile-sites-or-app-data/

To, czy zdecydujemy się na współpracę ze specjalistą SEO czy jakimkolwiek innym podmiotem wspierającym biznes w sieci, ma duże przełożenie na dalsze losy naszej obecności w sieci. Trzeba jednak pamiętać, że biznes online musi spełniać przynajmniej podstawowe założenia narzucone przez Google, aby strona pojawiała się w internecie pośród konkurencyjnych firm. Dlatego dbając o rozwój swojej firmy w sieci, warto nawiązać współpracę z osobami, które są ekspertami w tej dziedzinie i doradzą skuteczne rozwiązania.

 

Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja strona działa poprawnie i zależy Ci na poprawie widoczności witryny w wyszukiwarce, koniecznie skontaktuj się z nami na kontakt@resultmedia.pl lub zadzwoń 22 354 66 68! Przygotujemy audyt i strategię SEO, która pomoże Ci skutecznie walczyć z konkurencją.

Michał Gierat

SEO specialist

Result Media

+48 22 354 66 68
kontakt@resultmedia.pl

RESULT MEDIA sp. z o.o.
ul. Łowcza 17A
02-955 Warszawa