artykuł

Ekotrend w content marketingu, czyli recykling treści

29 lipca 2020

Pożyteczny, oszczędny, skuteczny – taki właśnie jest ekotrend, który zawładnął niemal wszystkimi dziedzinami życia. Jego silny wpływ można dostrzec w gastronomii, turystyce, branży technologicznej oraz – co dla wielu osób może być zaskoczeniem – w content marketingu. W jaki sposób trend eko oddziałuje na tworzenie i dystrybucję treści? Odpowiedź na to i wiele innych pytań znajdziecie w treści niniejszego artykułu. Zachęcamy do lektury!

Recykling treści – o co w tym chodzi?

Recykling jest powszechnie stosowaną na całym świecie praktyką, której nadrzędnym celem jest ochrona środowiska. Jednak pojęcia, takie jak: „segregacja”, „przetwarzanie” czy „powtórne użycie materiałów” mają odniesienie nie tylko do coraz bardziej zdegradowanego świata natury. Znajdują one również zastosowanie w świecie content marketingu, który nie pozostaje w tyle za najnowszymi trendami i również staje się coraz bardziej eco friendly. Co to oznacza w praktyce?

Recykling treści, jak sama nazwa wskazuje, to metoda polegająca na ponownym wykorzystaniu już istniejącego contentu. Z kolei ekocontent to umiejętne połączenie nowoczesnych formatów z opublikowaną wcześniej treścią. To zaprezentowanie contentu w odświeżonej, unikalnej odsłonie. To przedstawienie tematu w innym świetle, w odmiennej formie. I w końcu – to fuzja przeszłości i przyszłości.

Warto w tym miejscu podkreślić, że recykling treści nie ma nic wspólnego ze zjawiskiem duplicate content. Wszak kopiowanie i powielanie identycznych treści spotyka się z surowymi sankcjami ze strony Google. Takie działanie może skutkować na przykład obniżeniem pozycji strony w wynikach wyszukiwania. A powrót na szczyt może być bardzo trudny, a w niektórych przypadkach nawet niemożliwy.

Zalety redystrybucji contentu

Recykling treści, znany także w socjolekcie marketingowym pod nazwą redystrybucji contentu, nie jest działaniem „dla idei”. Uwzględnienie go w strategii content marketingowej niesie za sobą szereg wymiernych korzyści, takich jak:

  • dotarcie do nowych odbiorców;
  • oszczędność czasu i tym samym finansów, które należy przeznaczyć na kreowanie nowych treści;
  • wzmocnienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania, ponieważ Google bardzo ceni witryny, w których treść jest stale aktualizowana, rozbudowywana;
  • wsparcie SEO;
  • wykorzystanie potencjału evergreen content oraz najpopularniejszych treści i zwiększenie ich zasięgu w sieci;
  • uatrakcyjnienie i zróżnicowanie form prezentacji contentu;
  • dostarczanie wartościowych treści, które faktycznie konwertują, interesują odbiorców, odpowiadają na ich pytania i potrzeby.

Recykling treści a SEO

Tworząc ekocontent należy mieć na uwadze trzy kwestie, a mianowicie:

  • dobro środowiska marketingowego;
  • potrzeby i oczekiwania odbiorców;
  • stale zmieniające się wymagania algorytmów wyszukiwarek internetowych.

Jak już wspomnieliśmy, redystrybucja treści wpływa pozytywnie na pozycjonowanie strony oraz wspiera działania SEO. Jak? Po pierwsze, umożliwia budowanie sieci linków pomiędzy poszczególnymi formatami treści na różnorodnych platformach. Po drugie, otwiera przestrzeń dla wplecenia nowych fraz kluczowych oraz dla nasycenia tekstu wcześniej użytymi słowami kluczowymi.

Podczas recyklingu contentu absolutnie nie można zapomnieć o optymalizacji treści pod SEONależy zadbać nie tylko o właściwe słowa kluczowe, ale także o odpowiednią strukturę i układ treści, ustawienie atrybutów alt w obrazkach, linki wewnętrzne i zewnętrzne, a jeśli trzeba, to także o ponowną optymalizację znaczników meta title i meta description. Warto również pamiętać o stosowaniu wypunktowania, wylistowania, pogrubienia.

Co ważne, w trakcie aktualizowania treści lepiej pozostawić stary adres URL. Jeżeli konieczna jest zmiana na nowy, należy zastosować wówczas przekierowanie 301.

Jeżeli chcesz dostarczać odbiorcom treści stworzone w duchu eco friendly i potrzebujesz pomocy w ich kreacji, to daj nam znać!

Napisz do nas