!{'Result Media'}
Result Media FacebookResult Media FacebookResult Media LinkedInGoogle Partner
Result Media
NEWSROOM

Evergreen content – wiecznie żywe treści na stronę internetową

„Nic nie trwa wiecznie” – to powiedzenie zna każdy z nas. O ile w naszym codziennym życiu faktycznie wszystko ma swój kres, o tyle w świecie cyfrowym istnieje pewien wyjątek od tej reguły. Tym wyjątkiem jest evergreen content. Sekret długowieczności treści na stronach internetowych zdradzimy w niniejszym artykule. Zachęcamy do lektury!

Evergreen content – co to takiego?

Evergreen, czyli wiecznie zielony, świeży, żywy. Content, czyli treść. Tak wygląda dosłowne tłumaczenie tych terminów. A co ich połączenie oznacza w praktyce? Evergreen content to treści nieśmiertelne, które nie tracą na aktualności, nie starzeją się. To treści, które mimo upływu czasu są stale przydatne, pożyteczne i wyszukiwane. To treści, które ciągle generują ruch na stronie. I w końcu, to treści, które doceniają zarówno czytelnicy, jak i roboty wyszukiwarek.

Dlaczego evergreen content jest tak ważny?

Wygodny i skuteczny, taki właśnie jest evergreen content. Publikowanie wiecznie żywych treści pozwala bez większego wysiłku budować wizerunek eksperta w swojej dziedzinie oraz zdobywać nowych odbiorców. Wartościowe treści przyciągają coraz szersze grono czytelników i tym samym zachęcają roboty wyszukiwarek do odwiedzin oraz do wywindowania witryny do czołówki w wynikach wyszukiwania na określone frazy. Treści evergreenowe stanowią także źródło linków zwrotnych, co ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania strony.

Jakie treści nie są wiecznie żywe?

Zanim wskażemy poszczególne rodzaje treści evergreenowych, przybliżymy, jakie treści zdecydowanie nie są ponadczasowe i uniwersalne.

A zatem, tekstami, które dość szybko ulegają dezaktualizacji są:

  • newsy – krótkie, chwytliwe, ciekawe informacje mają wyjątkowo krótki okres ważności, wygenerowany za ich sprawą ruch jest skokowy, a zysk jednorazowy;
  • reportaże – mimo że mają dłuższą formę i zawierają o wiele więcej wartościowych informacji, to dość szybko ulegają przeterminowaniu;
  • trendy – w modzie, designie, reklamie itd. są sezonowe, zmieniają się bardzo często;
  • informacje o zbliżających się wydarzeniach – nie wzbudzają zainteresowania i ulegają dezaktualizacji z chwilą zakończenia koncertu, spektaklu, eventu itp.;
  • prognozy – wszelkie przewidywania pogodowe, polityczne, dotyczące zjawisk na rynku mają krótkie życie.

Rodzaje treści evergreen

Formami przedstawiania treści evergreenowych są:

  • poradniki – praktyczne, konkretne, rozwiewające wszelkie wątpliwości i zawierające odpowiedzi adekwatne do zadanego pytania, nigdy nie tracą na aktualności;
  • słowniki pojęć – zarówno objaśnienia stricte naukowe, jak i te dotyczące kwestii z zakresu wiedzy ogólnej są wiecznie żywe;
  • odpowiedzi na najczęściej zadawane pytanie w danej branży czy dziedzinie, tzw. FAQ;
  • statystyki, rankingi, raporty – tworzone są na dany miesiąc, rok bądź określony wycinek czasu, historyczne dane są często poszukiwane, na przykład do stworzenia analizy porównawczej;
  • artykuły dotyczące niepodważalnych zjawisk, faktów historycznych, wiedzy powszechnej, czyli tak zwane kompendia wiedzy;
  • case studies, czyli treści, które powstają w oparciu o twarde, weryfikowalne dane;
  • artykuły instruktażowe, tutoriale, czyli wskazówki, praktyczne porady na tematy najczęściej nurtujące użytkowników;
  • historia marki, misja firmy, to treści na stronie internetowej, które nie ulegają dezaktualizacji;
  • opisy kategorii i produktów, tutaj jednak należy nadmienić, że treści te uznawane są za evergreenowe, gdyż tworzy się je raz, jednak żyją one dopóty, dopóki oferta danej firmy nie ulegnie znaczącej zmianie;
  • recenzje – opinie na temat filmów, książek, kosmetyków to treści ponadczasowe.

Tworzenie wartościowych, ponadczasowych treści evergreenowych nie należy do najprostszych działań. Wymaga to bowiem posiadania określonej wiedzy na temat SEO copywritingu oraz zasad optymalizacji treści pod SEO, a także kreatywności i intuicji. Ale ze względu na ich skuteczność warto poświęcić czas na pisanie unikalnych, wiecznie żywych tekstów na stronę internetową.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w stworzeniu skutecznych i uniwersalnych treści evergreenowych na swoją stronę internetową, to serdecznie zachęcamy do kontaktu. Napisz na kontakt@resultmedia.pl lub zadzwoń 22 354 66 68!

 

Małgorzata Ciorgoń

SEO Copywriter

RESULT MEDIA

+48 22 354 66 68
kontakt@resultmedia.pl

RESULT MEDIA sp. z o.o.
ul. Łowcza 17A
02-955 Warszawa