!{'Result Media'}
iab Facebook Marketing Partner Google Partner
Result Media
NEWSROOM

Na czy polega optymalizacja treści pod SEO?

Słowa mają wielką moc sprawczą. Mogą nakazywać i mogą zabraniać. Mogą budować i mogą burzyć. Czy istnieją zatem takie słowa, dzięki którym pozycja naszej strony internetowej w wynikach wyszukiwania wzrośnie, a treści dotrą do szerszego grona odbiorców? Zdecydowanie tak! W dzisiejszym wpisie opowiemy o słowach, a dokładniej o tworzeniu przemyślanych i właściwie ustrukturyzowanych układów słów, które mają ogromny, pozytywny wpływ na roboty Google oraz odpowiemy na pytanie, na czym polega optymalizacja treści pod SEO.

Optymalizacja – co to takiego?

Nasze rozważania warto rozpocząć od krótkiego wyjaśnienia terminu „optymalizacja”. Otóż to szerokie pojęcie obejmuje szereg działań, których celem jest dostosowanie witryny do wymogów algorytmów wyszukiwarek internetowych oraz potrzeb użytkowników tak, aby była ona w stanie zdobywać jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Istnieje kilka rodzajów optymalizacji, do których należą:

  • optymalizacja kodu źródłowego HTML, której celem jest ułatwienie robotom wyszukiwarek poruszania się po stronie głównej oraz podstronach;
  • optymalizacja grafik, dzięki której roboty indeksujące zdecydowanie szybciej i sprawniej analizują informacje w nich zawarte;
  • optymalizacja treści, której celem jest uznanie jej zarówno przez roboty Google, jak i przez czytelników za wartościową i zgodną z tematem.

Optymalizacja strony nie jest jednorazowym działaniem. To złożony proces, który wymaga poświęcenia o wiele więcej uwagi niż jeden wpis, dlatego my dziś skupimy się na kwestii optymalizacji treści.

Korzyści płynące z optymalizacji tekstów na stronie

Proces optymalizacji tekstów jest wyjątkowo istotny z punktu widzenia pozycjonowania strony, ponieważ to właśnie na podstawie treści roboty wyszukiwarek oceniają, czy są one adekwatne w stosunku do zapytania, czy wyczerpują dany temat i tym samym – czy warto wywindować witrynę do czołówki w rankingu na określoną, kluczową frazę. Teksty nie powinny być jednak tworzone wyłącznie z myślą o robotach, ale także, a może przede wszystkim, o czytelnikach. To właśnie odbiorcy generują wartościowy ruch w witrynie, ale tylko wtedy, gdy otrzymują w zamian użyteczne, merytoryczne informacje i dane. Najczęściej treści tego typu tworzą profesjonalni seo copywriterzy, o których roli pisaliśmy w poprzednim wpisie https://resultmedia.pl/seo-copywriting-dlaczego-jest-tak-wazny/

Optymalizacja treści – na czym polega?

Zanim przystąpimy do optymalizacji, musimy mieć bazę, czyli treść, która nie bez powodu jest zwana matką optymalizacji. Nie chodzi tu jednak o zwykłe „lanie wody”, bowiem zgodnie z ideą „content is the king” treści muszą spełniać szereg restrykcyjnych wymagań.

Teksty zamieszczane na stronach internetowych powinny:

  • być unikalne i reprezentować wysoką jakość;
  • przekazywać wartościową wiedzę;
  • intrygować odbiorców;
  • przyciągać uwagę;
  • zachęcać do dzielenia się nimi poprzez przesyłanie linka do danej strony lub umieszczanie go na innej, wartościowej stronie internetowej czy forum;
  • być poprawne pod względem interpunkcyjnym i stylistycznym;
  • mieć przejrzysty układ;
  • wyczerpywać dany temat.

Jeżeli stworzyliśmy już treść zgodną z powyższymi zasadami, to możemy przejść do procesu optymalizacji. Doszlifowania wymaga kilka elementów. Zacznijmy od wprowadzenia do tekstu słów kluczowych, określanych także jako keywords. Temat doboru właściwych słów kluczowych oraz narzędzi, które są pomocne w tym działaniu, szerzej omówimy w jednym z kolejnych wpisów. Dziś wskażemy jedynie, że keywords powinny pojawić się kilkukrotnie w danym tekście i zostać umieszczone w strategicznych miejscach. Tym samym płynnie przechodzimy do kwestii stworzenia odpowiedniej struktury, układu tekstu.

Optymalizacja treści uwzględnia podział tekstu na:

  • tytuł / H1;
  • lead;
  • nagłówki / H2-H6;
  • akapity.

To właśnie tutaj powinny się znaleźć wyżej wspomniane wybrane słowa kluczowe. Co ważne, obecnie nie muszą one występować wyłącznie w podstawowej formie. Można je odmieniać i zastępować synonimami, dzięki czemu teksty wyglądają bardzo naturalnie, są jasne i czytelne. Kolejnym aspektem, na jaki należy zwrócić uwagę podczas optymalizacji tekstu, jest dodanie wylistowania, wypunktowania, zamieszczenie tabelek, a także zapisanie pogrubioną czcionką najważniejszych informacji, co czyni tekst bardziej przejrzystym i łatwiejszym w odbiorze. Nie można także zapominać o linkach kierujących do innych artykułów opublikowanych na naszej stronie czy do konkretnych produktów lub kategorii. Niekiedy warto także zamieścić link prowadzący na zewnątrz naszej domeny, jednak lepiej to robić sporadycznie i z reguły z uwzględnieniem atrybutu nofollow.  W działaniach należy uwzględnić optymalizację znaczników Meta Title i Meta Description. Warto poświęcić nieco czasu i stworzyć takie opisy, które będą najlepiej odzwierciedlały zawartość danej podstrony, a jednocześnie, poprzez dobranie odpowiedniego CTA, zachęcą odbiorcę do wejścia właśnie na naszą stronę!

Optymalizacja treści to jeden z wielu czynników, który może wpłynąć na wzrost pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Jeśli nie masz czasu na samodzielne pisanie oraz optymalizowanie tekstów albo zastanawiasz się, czy Twoja strona internetowa oraz zamieszczone na niej treści są odpowiednio zoptymalizowane,  koniecznie skontaktuj się z nami na kontakt@resultmedia.pl lub zadzwoń 22 354 66 68!

Małgorzata Ciorgoń

SEO Copywriter

RESULT MEDIA

+48 22 354 66 68
kontakt@resultmedia.pl

RESULT MEDIA sp. z o.o.
ul. Łowcza 17A
02-955 Warszawa