artykuł

Ekocontent, czyli jak tworzyć treści zgodnie z ideą eco friendly

1 września 2020

W poprzednim artykule wyjaśniliśmy, czym jest recykling treści oraz przybliżyliśmy ideę ekotrendu w contenent marketingu. Dziś skupimy się na konkretnych, praktycznych działaniach, jakie należy podjąć, by strategia content marketingowa była rzeczywiście zgodna z zasadami eco friendly. Serdecznie zachęcamy do lektury!

Jak wytypować treści, które można poddać recyklingowi?

Zanim przejdziemy do sedna i wskażemy, jak redagować treści w duchu eco friendly, podpowiemy, jak segregować content i jak wybrać ten, który faktycznie nadaje się do ponownego użycia. Pomocne w recyklingu treści jest znane każdemu marketingowcowi narzędzie, czyli Google Analytics. Dzięki niemu dowiemy się, jakie strony i które artykuły naprawdę konwertują, interesują i przyciągają odbiorców. Przydatne okażą się być także, dostępne dla wszystkich, statystyki w social media. Szczegółowe dane na temat swoich profili można bowiem obserwować i analizować w sekcjach na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube itd.

Godne uwagi mogą być następujące typy contentu:

  • najpopularniejsze treści, które generują ruch na stronie;
  • evergreen content, czyli wiecznie żywe treści cenione zarówno przez odbiorców, jak i roboty wyszukiwarek;
  • treści, które straciły na aktualności;
  • content słabszej jakości, wykazujący potencjał rokujący, że w procesie recyklingu zostanie w niego tchnięty duch eco friendly, który sprawi, że zyska on na atrakcyjności.

Metody recyklingu contentu

Jeżeli wiemy już, jakie treści chcemy poddać recyklingowi, to kolejnym krokiem jest wybór odpowiedniej metody działania.

Aby starannie wyselekcjonowany content zyskał nowe życie, można zdecydować się na:

  • drobną modyfikację i aktualizację treści;
  • przeredagowanie i rozbudowę treści;
  • zmianę formatu.

Recykling treści w praktyce, czyli jak stworzyć ekocontent

Pora przejść do meritum i skupić się na kwestii recyklingu treści w praktyce.

A zatem, jak stworzyć eko content? Oto wskazówki!

  • Artykuły na blogu

Jeśli nie masz jeszcze firmowego bloga na swojej stronie, to koniecznie przeczytaj jeden z naszych poprzednich artykułów i przekonaj się, że warto w niego zainwestować! Jeśli jednak prowadzisz bloga, to z całą pewnością znajdują się na nim artykuły, które warto poddać recyklingowi. Zwróć szczególną uwagę na evergreen content, czyli treści poradnikowe, tutoriale. Możesz nadać im nową formę poprzez przeredagowanie, uaktualnienie, rozbudowę, a także zmianę formatu. Teksty na blogu można z łatwością przekształcić na scenariusz filmu video, animacji czy podcastu, e-booka, prezentację multimedialną, pokaz slajdów czy infografikę.

  •  FAQ

FAQ również należy do kategorii treści wiecznie żywych i zielonych, czyli jest swoistym przykładem evergreen content. Wykorzystaj content zawarty w sekcji Frequently Asked Question, czyli najczęściej zadawanych pytań na swoim blogu w formie rozbudowanych artykułów, które rozwiązują konkretne problemy. Nadaj treściom z sekcji FAQ nowy format i użyj ich do stworzenia tutorialu, ebooka, podcastu, wideo instruktażowego.

  • Wizualny content marketing, czyli infografiki, zdjęcia

Infografiki i zdjęcia opublikowane na stronie internetowej z łatwością można przekształcić w interesujący content na social media, uwzględniając specyfikę i odmienny charakter każdej z platform. Najczęściej należy stworzyć chwytliwy opis bądź dobrać odpowiednie hashtagi. Ponadto, informacje zawarte na infografikach można rozbudować tak, by stanowiły merytoryczny artykuł.

  • Wideo, webinary, podcasty

Treści video wzbudzające zainteresowanie u odbiorców to idealny materiał na eko content. Można znacznie je zmodyfikować, przerabiając na inny format, na przykład na artykuł na bloga bądź na animację. Odpowiednio przygotowany video content umożliwia pocięcie nagrań, a powstałe w ten sposób slajdy mogą być przydatne do stworzenia e-booka czy prezentacji.

  • E-booki, tutoriale, raporty

Twarde dane, strategiczne informacje, rzetelne badania – to wszystko można poddać recyklingowi. Takie treści mogą zyskać nową ekoformę i zamienić się w infografiki, animacje, prezentacje, np. SlideShare. Mogą także przysłużyć się do wzbogacenia wpisów blogowych, webinarów, podcastów.

Jeżeli potrzebujesz pomocy w stworzeniu ekotreści na stronę internetową, zgłoś się do nas!

Napisz do nas