!{'Result Media'}
Result Media FacebookResult Media FacebookResult Media LinkedInGoogle Partner
Result Media
NEWSROOM

3 powody, dlaczego warto prowadzić firmowego bloga

Content is the king – te prorocze słowa wypowiedział w 1996 roku Bill Gates. Ponad 20 lat później ta maksyma jest nadal aktualna i stanowi jedną z podstawowych idei świata marketingu. Nie ulega bowiem wątpliwości, że tworzenie wartościowych treści oraz dostarczanie ich odbiorcom to kluczowe zadania w procesie budowania mocnej marki. Jeżeli jednak nadal zastanawiasz się, jakie korzyści niesie za sobą prowadzenie firmowego bloga oraz czy faktycznie warto w niego zainwestować, to koniecznie przeczytaj ten artykuł!

1. Blog firmowy wspomaga proces budowania wizerunku eksperta

Bycie dobrym w branży to podstawa, fundament działalności. Bycie jednym z lepszych w branży to cel, w który warto mierzyć. Bycie ekspertem to marzenie, które można zrealizować przy pomocy… firmowego bloga. Zastanawiasz się, jak to możliwe? Spieszymy zatem z odpowiedzią. Otóż tworząc specjalistyczne oraz merytoryczne teksty, którymi dzielisz się z odbiorcami, pokazujesz, że masz ogromną, podpartą doświadczeniem wiedzę na temat swoich produktów czy usług. Z każdym artykułem opublikowanym na Twojej stronie zdobywasz grono potencjalnych klientów, dla których te treści są nie tylko ciekawe, ale też pomocne. Na drodze do wykreowania wizerunku eksperta nie powinno być potknięć. Prezentowane teksty muszą prezentować najwyższy poziom merytoryczny. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest publikowanie tutoriali, wpisów poradnikowych na temat korzystania z oferowanych przez markę produktów lub usług, wzbogaconych o infografiki, filmy, zdjęcia. Wysokiej jakości treści przedstawione na blogu w przemyślany i oryginalny sposób mają także szansę stać się viralem i zyskać ogromną popularność u odbiorców, którzy chętnie dzielą się tego typu contentem. To z kolei wpływa znacząco na ranking strony, jej pozycję w wynikach wyszukiwania, o czym więcej za chwilę.

2. Blog firmowy pozwala osiągnąć lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania

Nie jest to tajemnicą, że wyszukiwarki lubią i promują świeży content. Każdy nowy artykuł na blogu stanowi osobną podstronę, a to z kolei znak dla wyszukiwarki, że witryna ulega rozbudowywaniu, rozwija się. Wartościowe treści zamieszczane na blogu generują ruch w witrynie, co również jest pozytywnie odbierane przez roboty wyszukiwarek. Ten zwiększony ruch to nie tylko szansa na konwersję, ale również możliwość realizacji strategii link buildingu. Dzielenie się przez czytelników linkami do opublikowanego wpisu blogowego to naturalna i bezkosztowa promocja. To także wyraźny sygnał dla wyszukiwarek, że witryna prezentuje ważne, intrygujące odbiorców treści, a co za tym idzie – warto podnieść jej pozycję.

Blog to także doskonałe miejsce na wdrożenie linkowania wewnętrznego, czyli na przekierowanie do najważniejszych podstron, co wspomaga indeksowanie witryny. Dla czytelników to szybki dostęp do zbliżonych tematycznie artykułów oraz z dużą dozą prawdopodobieństwa do interesujących ich produktów, kategorii czy usług. Aby blog stanowił skuteczne narzędzie wspomagające proces pozycjonowania warto zamieszczać tam odpowiednio zoptymalizowane teksty.  Na czym polega optymalizacja treści pod SEO możecie dowiedzieć się z poprzedniego wpisu. Warto jednak przypomnieć, że w tekstach blogowych najlepiej umieszczać frazy long tail, czyli szczegółowe frazy składające się z kilku słów. Fraz z tzw. długim ogonem wyszukują zwykle bardziej zdecydowani konsumenci, skupieni na konkretnym produkcie lub określonej usłudze.

3. Blog firmowy ułatwia nawiązywać relacje z klientami

Budowanie pozytywnych relacji z klientem to proces długofalowy i bez wątpienia niełatwy. Jak bowiem przekonać osobę, która mieszka w innym mieście lub kraju do tego, że nasza firma kieruje się cennymi wartościami i zasadami? Że hasła „Klient jest najważniejszy” czy „Stawiamy na jakość” nie są tylko utartymi sloganami? Zaproszenie każdego potencjalnego klienta do siedziby firmy nie wchodzi w grę, zatem może warto zaprosić go naszego świata, wiernie odzwierciedlonego poprzez treści na blogu? Rodzaj materiałów dystrybuowanych zależy oczywiście od profilu firmy, jednak niemal każda marka może za pomocą bloga:

  • przybliżyć misję i wizję firmy;
  • pokazać życie firmy od środka, najważniejsze wydarzenia, eventy, spotkania;
  • pochwalić się sukcesami, nagrodami, dyplomami, wyróżnieniami;
  • zaprezentować sylwetki pracowników, ich biografie, zdjęcia;
  • przedstawić swoje dodatkowe aktywności, np. pomoc najuboższym,  schroniskom dla zwierząt, udział w akcjach charytatywnych.

Publikując artykuły na swojej stronie, stopniowo budujesz zaufanie do swojej marki i jeśli uwzględnisz możliwość umieszczania komentarzy, to możesz otrzymać także wiarygodny feedback od odbiorców. Odnosząc się bezpośrednio do zadawanych pytań lub rozwiewając pojawiające się w odpowiedziach wątpliwości, stajesz się jeszcze bardziej autentyczny. Pokazujesz, że komunikacja z klientami, poznawanie ich opinii to niezwykle istotne kwestie dla marki. Ponadto, uzyskujesz ogromną wiedzę na temat nabywców Twoich usług czy produktów oraz ich faktycznych oczekiwań. Dzięki temu możesz szybko zareagować, wprowadzić zmiany, innowacje i tym samym zwiększyć współczynnik konwersji, a o to przecież chodzi, prawda?

Blog to doskonałe miejsce na opowiedzenie historii marki, czyli tak zwany storytelling, o którym napiszemy w jednym z kolejnych wpisów. To także idealna przestrzeń na wykreowanie wizerunku eksperta oraz zwiększenie potencjału SEO witryny.

Sytuacja, w jakiej znalazły się firmy, związana z epidemią koronawirusa w Polsce, wyraźnie pokazuje, że warto inwestować w działania wpływające na poprawę widoczności strony w Internecie. Obecnie większość decyzji zakupowych zapada właśnie w wirtualnym świecie. Poszczególne firmy walczą o uwagę klienta oraz o jak najlepsze wyniki sprzedażowe, które zapewnią im stabilność. Moment ten uświadomił wielu przedsiębiorcom, jak wielka siła i potęga kryje się w odpowiednio zoptymalizowanych treściach na stronie, we wpisach blogowych, w szerokim spektrum działań SEO oraz we wszelkich formach promocji marki online.

Jeżeli zależy Ci na poprawie widoczności Twojej marki w sieci, to koniecznie daj nam znać!

Napisz na kontakt@resultmedia.pl lub zadzwoń 22 354 66 68!

Małgorzata Ciorgoń

SEO Copywriter

RESULT MEDIA

 

+48 22 354 66 68
kontakt@resultmedia.pl

RESULT MEDIA sp. z o.o.
ul. Łowcza 17A
02-955 Warszawa