!{'Result Media'}
iab Facebook Marketing Partner Google Partner
Result Media
NEWSROOM

(Po)covidowy omnichannel, czyli co pandemia zrobiła z handlem

Minął rok, odkąd żyjemy w całkiem innej rzeczywistości. To czas ogromnego przyspieszenia rozwoju e-commerce, niektórzy analitycy sugerują, że nawet o 3 lata. W sieci pojawili się nowi kupujący – e-zakupy zaczęli robić ci, którzy do tej pory okazyjnie korzystali z tej możliwości albo w sytuacji lockdownu zostali do tego zmuszeni.

Zmieniły się też zachowania klientów. Kanały online służą teraz szerszemu celowi: są niezbędnym sposobem badania, porównywania cen i szukania odpowiednich ofert przed podjęciem decyzji, czy wyjść z domu, aby dokonać zakupu w sklepie stacjonarnym, czy też zrobić zakupy online.

Pandemia kiedyś minie. Ale czy klienci wrócą do sklepów stacjonarnych? Ostatnie kilka miesięcy pokazało, że konsumenci potrzebują obu form aktywności – online i offline. Coraz większe znaczenie dla klientów ma swobodne łączenie różnych kanałów sprzedaży. Jeszcze chyba nigdy w historii nie mieliśmy do czynienia z takim nasileniem koncepcji omnichannel.

Rozwój e-commerce spowodował, że zaciera się granica między zakupami online i offline, a to wymaga, aby handlowcy myśleli o pełnym zestawie sposobów wejścia konsumenta w interakcję z marką. To już nie tylko sklep, witryna internetowa i aplikacja, ale też społeczne zaangażowanie marki, obecność na rynku i w mediach społecznościowych. Coraz większe znaczenia mają przede wszystkim mobile-commerce, social-commerce, ale też gaming-commerce, video-commerce pozwalające na bezpośrednie zakupy z aktualnie „konsumowanego” kontentu.

W jakiej rzeczywistości jesteśmy po roku rewolucji w handlu i jaki jest ten (po)covidowy omnichannel? Dla serwisu Nowy Marketing piszą o tym nasi eksperci – Ewa Ziętek-Maciejczyk i Maciej Kapuściński.

Przeczytaj artykuł

+48 22 354 66 68
kontakt@resultmedia.pl

RESULT MEDIA sp. z o.o.
ul. Łowcza 17A
02-955 Warszawa