artykuł
Jak optymalizować treści reklam?
W poprzednim odcinku poruszaliśmy temat typów dopasowania słów kluczowych, teraz piszemy o zasadach optymalizacji treści reklam, testach A/B, poprawie wyniku jakości i stronach docelowych, na których kierujemy użytkowników.
Treści reklam dobieramy do produktów czy usług, które reklamujemy. Przygotowując opis, skupiamy się na cechach oferty. Aby osiągnąć lepsze efekty, powinniśmy optymalizować treści reklam.
Aktualność oferty
Przygotowując treści reklam, dbajmy o ich aktualność i wyjątkowość. Podkreślajmy najważniejsze cechy oferty, skupiając się na tych, które odróżniają od konkurencji. Zwracajmy więc uwagę na to, czy potrzeby klientów nie zmieniły się ostatnio, może pojawili się też nowi klienci, którzy po raz pierwszy zetknęli się z naszą reklamą. Dlatego sprawdźmy opisy w naszych reklamach. Czy od razu proponujemy klientowi rozwiązanie jego problemu?
Podkreślajmy wyjątkowość naszej oferty – może jest to najkrótszy czas dostawy, a może teraz mamy specjalną ofertę z rabatem czasowym. Jest to szczególnie ważne, gdy np. zmieniamy ofertę, mamy nową promocję czy wyprzedaż. Pamiętajmy, aby nasze reklamy zawierały aktualne informacje i wezwanie do działania.
Testowanie treści
Testowanie treści jest jednym z niedocenianych elementów optymalizacji. Sprawdzajmy więc skuteczność naszych reklam przede wszystkim testami A/B. Treść reklamy to łącznik pomiędzy internautą a kampanią reklamową. Chwytliwy tekst może przyciągnąć uwagę użytkownika, ale pamiętajmy o tym, że przekierowanie go w nieodpowiednie miejsce może zniwelować cały wysiłek.
Poprawa wyniku jakości
Optymalizacja treści reklam w dużej mierze skupia się na poprawie wyniku jakości, który ma wpływ na pozycję reklamy w wynikach wyszukiwania. Zawsze należy testować co najmniej 3 reklamy dla każdej grupy reklam. Opisy tekstów zmieniajmy regularnie, analizując wartości wyświetleń i kliknięć. Pamiętajmy o tym, że strona docelowa jest również ważnym czynnikiem. Jeśli w reklamie zaprezentujemy obietnicę, która nie będzie miała pokrycia na stronie docelowej, wpłynie to negatywnie na współczynnik jakości.
Prawidłowy proces optymalizacji można zobrazować tak:
*Źródło – opracowanie własne
W przyjętych sprintach analizujmy treści reklam, po czym najsłabsze zostają wstrzymane, a w ich miejsce na bazie najlepszych treści generujemy nowe. Sprawdzajmy to w formie testu A/B/n, czyli jedna wersja zbliżona, a jedna różna.
Język reklamy
Dopasowując treści reklam, zwracajmy uwaga na dopasowanie języka tekstu reklamy do zapytań internautów i umieszczaniu w nich słów kluczowych. Eksperymentujmy z różnymi wezwaniami do działania i sprawdzajmy, które są najbardziej efektywne.
Kierujmy ruch na strony docelowe, które najlepiej pasują do zapytań użytkowników. Pamiętajmy, że kliknięcie w reklamę to tylko jeden krok w podróży klienta. Dlatego upewnijmy się, że strona docelowa kontynuuje wątek rozpoczęty w reklamie.
Reklamy tekstowe są głównym elementem każdej płatnej kampanii bazującej na wynikach wyszukiwania. Potencjalny odwiedzający kliknie w nie tylko wówczas, gdy ich tekst został odpowiednio przygotowany i zachęci go do działania. Warto pamiętać, że źle przygotowane reklamy tekstowe to z jednej strony utrata kliknięć, z drugiej – koszty, które nie przełożą się na konwersje.
W następnym artykule naszego cyklu o zasadach skutecznej optymalizacji skupimy się na funkcji rozszerzenia reklam i wykorzystaniu ich w działaniach optymalizacyjnych.
Jeśli chcesz mieć pewność, że przygotowane reklamy skutecznie przyciągną klientów do Twojej witryny, skontaktuj się z nami!