artykuł
3 zasady skutecznej optymalizacji
![](https://resultmedia.pl/content/uploads/2020/09/optym-na-str.png)
Prowadząc kampanie w obrębie digital marketingu, mamy dostęp do mnóstwa danych, które wpływają na efektywność prowadzonych działań. Na podstawie tych danych podejmujemy decyzje o optymalizacji poszczególnych parametrów kampanii, co bezpośrednio wpływa na ich wyniki. Jak robić to dobrze, aby nie pogubić się w natłoku informacji i wiedzieć, które z tych zmian przynoszą oczekiwane efekty?
Zgodnie z definicją optymalizacji, powinniśmy testować różne rozwiązania na przestrzeni czasu, które mają lub mogą mieć wpływ na osiągane wyniki kampanii reklamowej. Bez znaczenia jest, w obrębie jakiego systemu lub też sieci reklamowej się poruszamy – kluczowe jest zachowanie 3 najważniejszych zasad w całym procesie:
- cykliczność,
- sumienność,
- efektywność.
Cykliczność
Dobra kampania to kampania, którą cały czas obserwujemy i optymalizujemy poszczególne parametry. Nie chodzi jednak o to, aby wszystkie zmiany, które przyjdą nam do głowy, wprowadzać jednocześnie czy nawet codziennie po kolei.
![](/content/uploads/2020/09/2.png)
Każda zmiana potrzebuje czasu, aby sprawdzić, jak wpływa na kampanię i dopiero wówczas móżmy ocenić, czy to właściwy kierunek. Tu potrzebne jest konsekwencja w podejmowanych akcjach oraz archiwizacja wyników. Dlatego po każdej zmianie pozwólmy systemom działać na nowych zasadach i sprawdzajmy ich efektywność, powtarzając proces w określonych interwałach czasowych.
Sumienność
W naszych działaniach optymalizacyjnych bądźmy sumienni, czyli działajmy zgodnie z wcześniej przygotowanym schematem.
Każda zmiana w działaniach promocyjnych wpływa na ich efekty. Przy analizie kampanii konieczne jest notowanie wprowadzonych modyfikacji, aby w razie potrzeby wrócić do istotnych informacji. Ważne jest bieżące sprawdzanie ustawień, wyciagnięcie wniosków z dotychczasowych działań, określenie parametrów zmienianych i analiza ich funkcjonowania po wprowadzeniu zmiany.
Pamiętajmy, że sumienność w każdym z tych kroków pozwoli nam na większą przejrzystość kampanii, a co za tym idzie – szybsze reagowanie na wydarzenia zewnętrzne.
![](/content/uploads/2020/09/3.png)
Efektywność
Kampanie marketingowe są coraz lepiej mierzalne, a dzięki temu skuteczniejsze. Dokładna analiza prowadzonych działań pozwala prowadzić efektywne działania przy optymalnych kosztach. Dlatego każda wprowadzona zmiana musi być bacznie obserwowana pod kątem efektów i tego, jak wpłynęła na cały cykl.
Musimy jednak pamiętać, aby analizować skuteczność wprowadzanych działań i porównywać je w czasie. Może niektóre parametry rosną w określonych porach roku? Jakie czynniki zewnętrzne mogły mieć wpływ na skuteczność naszych działań? Dzięki temu prawidłowo ocenimy, jakie elementy miały rzeczywisty wpływ na efektywność kampanii i wyciągniemy wnioski, które z nich warto powtarzać.
Czuwanie nad wszystkimi parametrami kampanii to niełatwe zadanie. Warto pamiętać, że wyłącznie systematyczna praca nad optymalizacją stron prowadzona przez specjalistów pozwoli na zwiększenie konwersji, a jednocześnie obniżenie kosztów całej kampanii. Dzięki efektywnej optymalizacji poszczególnych elementów możemy szybciej reagować na działania konkurentów, zdobywając nad nimi przewagę.
![](/content/uploads/2020/09/4.png)
Jeśli wiemy już, jak się do tego zabrać, musimy zastanowić się, jakie elementy naszej kampanii możemy optymalizować.
W kampaniach SEM będą to m.in.:
- typy dopasowania słów kluczowych,
- rozszerzenia reklam,
- stawki,
- słowa kluczowe,
- słowa wykluczające,
- treści reklam,
- budżety,
- metody dystrybucji,
- rotacje reklam,
- lokalizacje,
- kategorie urządzeń
- …i wiele więcej.
Dlatego przygotowaliśmy cykl poradników dotyczących poszczególnych elementów optymalizacji. W kolejnych artykułach omówimy je, pokażemy najlepsze praktyki i skuteczne rozwiązania. Już teraz zapraszamy do lektury następnych odcinków naszego cyklu!
Chcesz mieć pewność, że Twoja kampania działa na najwyższych obrotach? Koniecznie skontaktuj się z nami - zadbamy o najlepsze wyniki!