artykuł

3 zasady skutecznej optymalizacji

23 września 2020

Prowadząc kampanie w obrębie digital marketingu, mamy dostęp do mnóstwa danych, które wpływają na efektywność prowadzonych działań. Na podstawie tych danych podejmujemy decyzje o optymalizacji poszczególnych parametrów kampanii, co bezpośrednio wpływa na ich wyniki. Jak robić to dobrze, aby nie pogubić się w natłoku informacji i wiedzieć, które z tych zmian przynoszą oczekiwane efekty?

Zgodnie z definicją optymalizacji, powinniśmy testować różne rozwiązania na przestrzeni czasu, które mają lub mogą mieć wpływ na osiągane wyniki kampanii reklamowej. Bez znaczenia jest, w obrębie jakiego systemu lub też sieci reklamowej się poruszamy – kluczowe jest zachowanie 3 najważniejszych zasad w całym procesie:

  • cykliczność,
  • sumienność,
  • efektywność.

Cykliczność

Dobra kampania to kampania, którą cały czas obserwujemy i optymalizujemy poszczególne parametry. Nie chodzi jednak o to, aby wszystkie zmiany, które przyjdą nam do głowy, wprowadzać jednocześnie czy nawet codziennie po kolei.

Każda zmiana potrzebuje czasu, aby sprawdzić, jak wpływa na kampanię i dopiero wówczas móżmy ocenić, czy to właściwy kierunek. Tu potrzebne jest konsekwencja w podejmowanych akcjach oraz archiwizacja wyników. Dlatego po każdej zmianie pozwólmy systemom działać na nowych zasadach i sprawdzajmy ich efektywność, powtarzając proces w określonych interwałach czasowych.

Sumienność

W naszych działaniach optymalizacyjnych bądźmy sumienni, czyli działajmy zgodnie z wcześniej przygotowanym schematem.

Każda zmiana w działaniach promocyjnych wpływa na ich efekty. Przy analizie kampanii konieczne jest notowanie wprowadzonych modyfikacji, aby w razie potrzeby wrócić do istotnych informacji. Ważne jest bieżące sprawdzanie ustawień, wyciagnięcie wniosków z dotychczasowych działań, określenie parametrów zmienianych i analiza ich funkcjonowania po wprowadzeniu zmiany.

Pamiętajmy, że sumienność w każdym z tych kroków pozwoli nam na większą przejrzystość kampanii, a co za tym idzie – szybsze reagowanie na wydarzenia zewnętrzne.

Efektywność

Kampanie marketingowe są coraz lepiej mierzalne, a dzięki temu skuteczniejsze. Dokładna analiza prowadzonych działań pozwala prowadzić efektywne działania przy optymalnych kosztach. Dlatego każda wprowadzona zmiana musi być bacznie obserwowana pod kątem efektów i tego, jak wpłynęła na cały cykl.

Musimy jednak pamiętać, aby analizować skuteczność wprowadzanych działań i porównywać je w czasie. Może niektóre parametry rosną w określonych porach roku? Jakie czynniki zewnętrzne mogły mieć wpływ na  skuteczność naszych działań? Dzięki temu prawidłowo ocenimy, jakie elementy miały rzeczywisty wpływ na efektywność kampanii i wyciągniemy wnioski, które z nich warto powtarzać.

Czuwanie nad wszystkimi parametrami kampanii to niełatwe zadanie. Warto pamiętać, że wyłącznie systematyczna praca nad optymalizacją stron prowadzona przez specjalistów pozwoli na zwiększenie konwersji, a jednocześnie obniżenie kosztów całej kampanii. Dzięki efektywnej optymalizacji poszczególnych elementów możemy szybciej reagować na działania konkurentów, zdobywając nad nimi przewagę.

Jeśli wiemy już, jak się do tego zabrać, musimy zastanowić się, jakie elementy naszej kampanii możemy optymalizować.

W kampaniach SEM będą to m.in.:

  • typy dopasowania słów kluczowych,
  • rozszerzenia reklam,
  • stawki,
  • słowa kluczowe,
  • słowa wykluczające,
  • treści reklam,
  • budżety,
  • metody dystrybucji,
  • rotacje reklam,
  • lokalizacje,
  • kategorie urządzeń
  • …i wiele więcej.

Dlatego przygotowaliśmy cykl poradników dotyczących poszczególnych elementów optymalizacji. W kolejnych artykułach omówimy je, pokażemy najlepsze praktyki i skuteczne rozwiązania. Już teraz zapraszamy do lektury następnych odcinków naszego cyklu!

Chcesz mieć pewność, że Twoja kampania działa na najwyższych obrotach? Koniecznie skontaktuj się z nami - zadbamy o najlepsze wyniki!

Napisz do nas