!{'Result Media'}
Result Media FacebookResult Media FacebookResult Media LinkedInGoogle Partner
Result Media
NEWSROOM

2 x S, czyli SEO storytelling w praktyce

SEO i storytelling. Dla wielu osób te dwa pojęcia stoją w totalnej opozycji, wykluczają się. Bowiem czy da się jednocześnie opowiadać historię dla ludzi i dla robotów wyszukiwarek? Oczywiście! A co wynika z takiego połączenia dowiecie się z treści tego artykułu!

Czym jest SEO storytelling?

W poprzednich artykułach wyjaśniliśmy,  czym jest SEO copywriting oraz na czym polega optymalizacja treści pod SEO. Opowiadaliśmy także o sile tworzenia i umiejętnego opowiadania intrygujących historii o marce i udzielaliśmy wskazówek, jak wykorzystać storytelling w sprzedaży. Dzisiejszy artykuł w pewien sposób łączy treści, przedstawione we wcześniejszych wpisach. SEO storytelling jest bowiem fuzją kreatywności, autentyczności i unikalności oraz zagadnień, związanych z optymalizacją tekstów. SEO storytelling to strategia, w której kreatywność jest tak samo ważna co wymagania techniczne, takie jak na przykład odpowiednie nasycenie tekstu słowami kluczowymi. Zdolność kreowania i przekazywania wciągających, wywołujących emocje historii przeplata się tu z umiejętnością dostosowania treści do restrykcyjnych i często zmieniających się algorytmów Google.

SEO storytelling w praktyce

Wbrew pozorom marketing narracyjny, a w tym  także seo storytelling, nie jest domeną największych marek, które dzięki sporym zasobom finansowym mogą kreować zapadające w pamięć historie czy postaci. Opowiadać może każdy i wszędzie.

 Siłę SEO storytellingu można wykorzystać do:

  • przedstawienia historii marki, jej wizji oraz misji. To miejsce na przekazanie odbiorcom fascynującej i odpowiednio zoptymalizowanej opowieści o tym, jak powstała firma. Może narodziła się z pasji, a może pomysł na jej założenie powstał w trakcie podróży? Wciągająca, zaskakująca, a przede wszystkim autentyczna historia o napotkanych po drodze trudnościach, poznanych ludziach, osiągniętych sukcesach z całą pewnością sprawdzi się lepiej niż garść suchych faktów z datami;
  • stworzenia unikalnych opisów produktów czy usług. SEO storytelling sprawia, że oferta wyróżnia się na tle konkurencji: nabiera zdecydowanie głębszego wymiaru, nie jest tylko specyfikacją, listą cech i zalet. Ale to nie wszystko. SEO storytelling sprzedaje. Dzięki historiom, z którymi mogą utożsamiać się odbiorcy, marka i powiązane z nią produkty są częściej wybierane przez konsumentów. Kwestię tworzenia wartościowych informacji produktowych dla ludzi i robotów wyszukiwarek rozwiniemy w kolejnym wpisie;
  • zredagowania treści newslettera. Aby utrzymać zainteresowanie i wzmocnić więź, warto dzielić się z czytelnikami nie tylko merytorycznymi informacjami, ale także np. opowieściami o najlepszych momentach z życia firmy, zdobytych nagrodach;
  • zbudowania poradnika. To miejsce na stronie aż prosi się o wykorzystanie SEO storytellingu. Dzięki odpowiednio opowiedzianym historiom, odbiorcy dowiedzą się, w jaki sposób dany produkt bądź usługa może pomóc rozwiązać ich problemy, a tym samym zachęci ich do dokonania wyboru i sfinalizowania transakcji zakupu;
  • prowadzenia firmowego bloga. O tym, dlaczego warto prowadzić firmowego bloga, pisaliśmy w jednym z poprzednich artykułów. Warto jednak wspomnieć, że stanowi on doskonałą przestrzeń do budowania wizerunku eksperta, przekazania swojej wiedzy i najświeższych informacji ze świata branży.
  • stworzenia treści do zakładki „O nas”. Tutaj może zaprezentować ciekawe opowieści o ludziach, którzy tworzą firmę, pokazać meandry ich pracy, ich zainteresowania, sukcesy.

Za powstaniem każdej marki stoi unikalna historia, którą należy jedynie ubrać w odpowiednie słowa, by wzbudziła zainteresowanie nie tylko ludzi, ale i robotów wyszukiwarek. Każde dodatkowe działanie czy chociażby pojawienie się nowego produktu to doskonała okazja do tego, by opowiedzieć intrygującą historię i tym samym zwiększyć rozpoznawalność marki. To także szansa na zbudowanie wokół niej wiernej społeczności, która utożsamia się z reprezentowanymi wartościami i chętnie wybiera usługi bądź produkty sygnowane jej logo.

Jeżeli chciałbyś wykorzystać SEO storytelling w swoich działaniach marketingowych, to koniecznie daj nam znać! Skontaktuj się z nami na kontakt@resultmedia.pl lub zadzwoń 22 354 66 68!

 

Małgorzata Ciorgoń

SEO Copywriter

RESULT MEDIA

 

+48 22 354 66 68
kontakt@resultmedia.pl

RESULT MEDIA sp. z o.o.
ul. Łowcza 17A
02-955 Warszawa