news
Kryzys może być szansą?
Niezależnie od problemów z zaopatrzeniem sytuacja wymusiła zmianę zachowań konsumenckich – zakupy w znacznym stopniu przeniosły się do internetu. I jest duże prawdopodobieństwo, że te nawyki zakupowe utrzymają się po okresie przymusowej izolacji. Wszystko zależy od tego, czy oferta i doświadczenie klientów będą pozytywne. Jeśli tak, zostaną oni w online na dłużej – uważa Maciej Kapuściński, nasz traffic & web development director na łamach majowego numeru „Media Marketing Polska”.
Rynek B2C rośnie właściwie w każdej kategorii, przy czym najszybciej rosną produkty pierwszej potrzeby, w tym żywność i środki dezynfekcyjne. Natomiast kategoria B2B będzie wymagała mocnego przemodelowania. Ograniczone możliwości angażowania w proces sprzedaży handlowców terenowych i zaburzone łańcuchy dostaw powodują, że firmy muszą uruchamiać w 100% cyfrowe narzędzia oraz strategie komunikacji. Dlatego tak ważna będzie automatyzacja procesów, która długoterminowo pomoże w redukcji kosztów operacyjnych.
Wiele firm tnie teraz wydatki reklamowe i marketingowe, co odbije się to w przyszłości na efektach sprzedażowych, bo większy koszt będzie trzeba ponieść na odbudowanie swojej pozycji po okresie epidemii. Dlatego warto zawsze pamiętać, że panika jest złym doradcą i spróbować spojrzeć szerzej.
O tym, czy kryzys może być szansą i czego oczekują konsumenci od firm, warto przeczytać w majowym numerze „Media Marketing Polska”.
Dołącz do grona naszych Klientów. Dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes!