news

Jak łączyć ze sobą działania SEO i PPC?

24 kwietnia 2020

Zaletą działań PPC jest ich szybkość. Reklama witryny może znaleźć się na pierwszej pozycji w Google już w kilka chwil po uruchomieniu kampanii. Kampanie PPC mają zdecydowanie większe możliwości precyzyjnego kierowania. Ograniczenie emisji reklam do konkretnych lokalizacji, harmonogramu godzinowego czy grup demograficznych użytkowników pozwala na optymalizacje kosztów, a także na zwiększenie prawdopodobieństwa dokonania konwersji. Działania PPC sprawdzą się także doskonale w przypadku promocji ograniczonych czasowo, a to, ile będzie kosztować kliknięcie, zależy od strategii ustalania stawek, konkurencji i wyniku jakości reklam.

Ale wielu internautów całkowicie ignoruje płatne reklamy. Dlatego prawidłowe działania SEO są jedyną możliwością pozyskania takiego użytkownika. Dzięki wysokiej pozycji w rankingu wyników organicznych możemy kreować wizerunek eksperta i spowodować znaczny wzrost poziomu zaufania do strony.

Podstawą wykorzystania maksymalnego potencjału obu tych dziedzin jest wartościowa dla użytkownika strona WWW oraz holistyczna strategia działań. Kluczowe jest zatem wybranie agencji reklamowej, która w swojej strukturze dysponuje zarówno specjalistami PPC i SEO. Tylko ścisła współpraca tych dwóch działów pozwoli na pełny przepływ informacji, analizę działań i uzyskanie efektu synergii. Wprawdzie działania SEO nie mają bezpośredniego wpływu na pozycję reklam, a działania PPC nie przełożą się bezpośrednio na wzrost ruchu organicznego, ale ważne jest umiejętne wykorzystane narzędzi, które pozwalają łączyć i optymalizować oba te działania.

Jak łączyć ze sobą działania SEO i PPC, aby maksymalnie wykorzystać potencjał obu tych dziedzin, warto przeczytać w artykule Darka Ilnickiego dla serwisu interaktywnie.com

Przeczytaj artykuł

Wysokie pozycje w rankingu wyników organicznych oraz skuteczne reklamy w wyszukiwarce? Zobacz, co możemy zrobić, aby poprawić pozycję biznesową Twojej firmy online!

Napisz do nas