news

Jakie korzyści z „zero-clicków” wynikają dla właścicieli stron?

5 kwietnia 2021

Wyszukiwanie zero-click to prezentacja informacji bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, w tym zarówno bezpłatnych, jak i reklamowych. Internauta wpisuje w wyszukiwarkę hasło i otrzymuje w wynikach wyszukiwania gotową odpowiedź bez konieczności przechodzenia do strony, która jest źródłem informacji.

Według badania SimilarWeb w czerwcu 2019 „tylko” 50% wyszukiwań w Google kończyło się bez kliknięcia w innej usłudze internetowej, ale w 2020 roku było to już prawie 65%. Większość (77,2%) pochodziła z urządzeń mobilnych.

Prezentacja wyników zero-click nie tylko zmniejszyła liczbę kliknięć w bezpłatne wyniki wyszukiwania, ale także ogólny udział kliknięć w wynikach wyszukiwania. Czy to jednoznacznie zagrożenie dla firm, które chcą pojawić się w wynikach wyszukiwania, aby przyciągnąć użytkowników do swojej witryny, co wymaga kliknięcia w link? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, ponieważ jest wiele elementów bloków „zero-click”, które właściciele biznesu mogą wykorzystać na swoją korzyść.

O tym, co wyszukiwanie zero-click oznacza dla właścicieli stron, dla serwisu interaktywnie.com komentuje nasza specjalistka SEM Marta Kovbasiuk.

Przeczytaj artykuł

Zadbaj z nami o wysoką pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce!

Napisz do nas