news
Google Marketing Platform, czyli wiedza w służbie efektywności kampanii
Wydatki na reklamę online rosną z roku na rok. W badaniu „Barometr SEM” (IAB Polska, październik 2019) blisko 3/4 ankietowanych wskazuje na wzrost wydatków na marketing w wyszukiwarkach u swoich klientów. Wynika to przede wszystkim ze wzrostu skuteczności marketingu w wyszukiwarkach. Nasi klienci osiągają coraz lepsze wyniki ROAS w porównaniu z poprzednim rokiem i to stanowi zachętę do zwiększania budżetów na te działania.
Pierwszym kontaktem klienta z produktem czy usługą jest wyszukiwarka. W Polsce ponad 98% udziału w rynku ma oczywiście Google. Firma bardzo mocno inwestuje w rozwój swojego systemu, aby był on jak najbardziej użyteczny i efektywny. Wprowadza m.in. coraz więcej narzędzi analitycznych monitorujących skuteczność prowadzonych działań promocyjnych.
Jednym z nich, łączącym ze sobą usługi do planowania, kupowania, mierzenia i optymalizowania mediów oraz badania zachowań klientów, jest Google Marketing Platform. Jedna wspólna platforma i synergia między poszczególnymi narzędziami umożliwia lepszą kontrolę inwestycji i szybsze, bardziej przemyślane działania marketingowe.
Mając do dyspozycji Google Marketing Platform, jako agencja korzystamy z najbardziej zaawansowanych narzędzi marketingowych. W zarządzaniu i optymalizowaniu kampanii mamy dyspozycji Display & Video 360 i Search Ads 360, Studio, a także Campaign Manager. Analizie danych o klientach i konwersjach służą: Analytics, Data Studio, Optimize oraz Tag Manager.
O tym, jakie korzyści daje każde z tych narzędzi i co zyska firma, która współpracuje z agencją Premium, pisze nasz traffic&webdevelopment director Maciej Kapuściński w najnowszym raporcie interaktywnie.com „Reklama w internecie”.
Dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes!