!{'Result Media'}
Result Media FacebookResult Media FacebookResult Media LinkedInGoogle Partner
Result Media
NEWSROOM

Google Analytics – jak czytać dane, aby skutecznie optymalizować stronę firmową

Najpopularniejszym narzędziem do analizy zachowania użytkownika na stronie internetowej czy aplikacji mobilnej jest Google Analytics. Jest ono darmowe i pozwala przeanalizować ruch na stronie pod różnymi aspektami. Dzięki dostępnym w nim statystykom otrzymujemy wiele cennych informacji o użytkownikach i podejmowanych przez nich działaniach na naszej witrynie.

Jak podpiąć Google Analytics?

Aby zbierać dane na temat użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę internetową, konieczne jest umieszczenie na stronie specjalnego kodu zazwyczaj  JavaScript. Po zainstalowaniu go na wszystkich podstronach naszego serwisu, za pomocą wybranych reguł będziemy mogli monitorować zachowania internautów.

Jak czytać dane?

Google Analytics prezentuje nam zestaw metryk standardowych, dzięki którym możemy wyciągnąć wnioski dotyczące funkcjonowania serwisu.

W raporcie dotyczącym pozyskiwania użytkowników zobaczymy, skąd użytkownik do nas przyszedł. Możemy też sprawdzić, z jakiej przeglądarki korzysta, w jakim mieście się znajduje czy ile ma lat.

Google Analytics zlicza także odsłony każdej podstrony w trakcie sesji oraz czas przebywania użytkownika na każdej z nich. Dzięki temu możemy przeanalizować, jak długo internauta przebywał na najważniejszych dla nas elementach serwisu oraz ile podstron naszej witryny odwiedził w trakcie swojej wizyty.

Ważną dla nas informacją jest również współczynnik odrzuceń (bounce rate). Nie zawsze wysoki bounce rate jest powodem do zmartwień. Jednak gdy na stronie głównej firmy klienci nie dokonują żadnych działań (wchodzą i szybko ją opuszczają), warto to przeanalizować.

O tym, jak czytać poszczególne metryki w Google Analytics i wykorzystać je do wyciągania wniosków, aby strona firmy realizowała założony przez nas cel, warto przeczytać w najnowszym artykule Macieja Kapuścińskiego w miesięczniku „Personel i Zarządzanie”.

Styczniowy numer „Personelu i Zarządzania”

 

+48 22 354 66 68
kontakt@resultmedia.pl

RESULT MEDIA sp. z o.o.
ul. Łowcza 17A
02-955 Warszawa