artykuł

„Poszukiwany, poszukiwana…” agencja SEM/SEO – jak znaleźć kompetentnego partnera do współpracy (cz. 1)

26 stycznia 2021

Rozpoczynamy dziś cykl artykułów o współpracy klienta z agencją – o tym, jak znaleźć wiarygodnego partnera, jak ustalić zasady współpracy i komunikacji, kiedy i jakich efektów należy się spodziewać. Dlaczego to jest ważne? Na polskim rynku istnieje wiele firm oferujących usługi związane z kampaniami promocyjnymi w sieci czy pozycjonowaniem stron. Są to zarówno większe agencje, jak i mniejsze podmioty, a nawet  freelanserzy. Warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę, wybierając agencję marketingową, której działania będą skuteczne i przyniosą zyski firmie.

A może samodzielnie?

Data-driven marketing, różnego rodzaju automatyzacje w prowadzeniu kampanii online, nowe strategie bidowania oraz produkty wykorzystujące uczenie maszynowe, zmiany algorytmu Google, który wpływa na indeksowanie witryn w wynikach wyszukiwania… – to wyzwania dla biznesu, który chce skutecznie działać w sieci. Wiele firm próbuje samodzielnie prowadzić kampanie online. Warto jednak pamiętać, że zatrudnienie doświadczonej agencji pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze – profesjonaliści wiedzą od razu, jakie działania i w jakiej branży przyniosą najlepsze efekty. Potrafią szybko i trafnie zdiagnozować problem i wdrożyć skuteczne rozwiązanie. Zamiast więc narażać się na popełnianie kosztownych błędów, warto zwrócić się do ekspertów, którzy korzystają z najnowszych i najbardziej zaawansowanych rozwiązań marketingowych. Tylko jak wybrać kompetentnego partnera do współpracy?

Sprawdź doświadczenie, szczególnie w Twojej branży

Jak potencjalny klient może sprawdzić daną agencję? Gdy o niej usłyszy czy szuka pomocy w prowadzeniu kampanii w internecie, powinien przede wszystkim sprawdzić ofertę, ale potrzebuje oczywiście potwierdzenia jej kompetencji. Może je zweryfikować, analizując listę dotychczasowych klientów, czytając ich rekomendacje czy opisy konkretnych działań i ich efektów w formie case’ów.

Dlatego warto sprawdzić, czym chwali się dana agencja i jak wyglądają jej poprzednie realizacje, czy zamieszcza na swojej stronie rekomendacje, które są potwierdzeniem satysfakcji klientów z prowadzonych przez nią kampanii.

Firmy szukające partnera w działaniach online powinny zwrócić uwagę na to, z kim agencja dotychczas współpracowała – z jakimi podmiotami, w jakich branżach i jakimi sposobami agencja osiągnęła świetne rezultaty – i odnieść te działania do swojej sytuacji.

Co agencja sama mówi o sobie?

Wiele agencji na swoich stronach prowadzi blog. Dzieli się tam wiedzą, pomysłami, najciekawszymi informacjami z branży, pisze o nowościach, zmianach i praktycznych poradach związanych z promowaniem marki w internecie. Artykuły merytoryczne dotyczą głównych specjalizacji danej agencji. Jeśli jej eksperci dużo oferują od siebie – dzielą się wiedzą czy przydatnymi narzędziami – wzmacniają pozycję firmy.

Warto więc przyjrzeć się, jakie treści są prezentowane na stronie agencji – czy to informacje dla bardziej zaawansowanych odbiorców, czy autorzy potrafią przystępnie i ciekawie pisać dla osób, które potrzebują bardziej podstawowych informacji. Czy agencja współpracuje z innymi wiarygodnymi i opiniotwórczymi mediami? Gdzie pojawiają się jej artykuły czy porady?

Ważne jest również to, jak firma komunikuje się ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami, m.in. w social mediach. Dobrze prowadzony firmowy fanpage pozwala agencji zbudować ekspercki wizerunek, przekazywać informacje o aktualnej ofercie czy nowościach, pokazywać sukcesy prowadzonych kampanii, a przede wszystkim budować relację z użytkownikami.

Szukaj potwierdzenia

Potwierdzeniem wiedzy specjalistów agencji są otrzymane certyfikaty. W branży szczególnym uznaniem cieszy się certyfikat Google Partner. Agencje mające ten certyfikat mają dostęp nie tylko do najnowszych rozwiązań technicznych, ale też odpowiedni zakres wsparcia ze strony Google, który pozwala na dokładną analizę efektywności prowadzonych działań.

Obecnie już prawie każda marka prowadzi działania promocyjne i – coraz częściej – sprzedażowe – w serwisach społecznościowych. Do najpopularniejszych należy Facebook, który utworzył specjalny program Facebook Marketing Partners  dla agencji, które spełniają  wysokie wymagania dotyczące m.in. skali prowadzonych działań, efektywnego wykorzystania budżetów promocyjnych oraz dystrybucji reklam.

Certyfikaty Google i Facebooka podkreślają, że agencja ma dostęp do najnowszych narzędzi, zasobów i wiedzy, które pozwalają skutecznie realizować cele biznesowe klientów w najbardziej efektywnych kanałach.

Wiedza, doświadczenie, opinie i rekomendacje to kryteria, które pomogą firmie ocenić, czy dana agencja może być wiarygodnym parterem do współpracy. To oczywiście tylko pierwsze wrażenie, ale – jak wiemy – jest ono nie do przecenienia. Rozpoczynając rozmowy z agencją, ważny będzie też sposób komunikacji czy rzetelność przekazywanych informacji. Z godnym zaufania partnerem łatwiej będzie osiągnąć zamierzone cele.

W kolejnym odcinku naszego cyklu opiszemy, jak taka współpraca powinna się rozpocząć – czego będzie potrzebowała agencja, aby prowadzić skuteczne kampanie online.

Potrzebujesz doświadczonej agencji, która z sukcesem poprowadzi zaawansowane kampanie online? Skontaktuj się z nami - przygotujemy ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb!

Napisz do nas