artykuł
Jak optymalizować budżet kampanii?
![](https://resultmedia.pl/content/uploads/2021/01/postRM_12.01.2021_1.png)
Kontynuujemy nasz cykl o optymalizacji kampanii online. Wiemy, że najważniejsze jest cykliczność, sumienność i efektywność prowadzonych działań. Pisaliśmy już o słowach kluczowych oraz treściach reklam i ich rozszerzeniach, teraz czas na budżet. Jest to zawsze newralgiczny element w każdej kampanii. Zazwyczaj wyższy budżet pozwoli na skorzystanie z bardziej konkurencyjnych słów kluczowych, a tym samym – na dotarcie do większej liczby klientów.
Ale najpierw trzeba ustalić, na jakie frazy chcemy wyświetlać naszą reklamę. Tutaj warto skorzystać z planera słów kluczowych, gdzie możemy wpisać wybrane słowa, a system pokaże nam propozycje podobnych, ich wolumen wyszukiwań oraz proponowane stawki za kliknięcie. Dzięki temu możemy oszacować, w jakim budżecie, ile ruchu pozyskamy na stronę i jaki jest spodziewany wolumen konwersji.
Warto pamiętać, że branże o dużej konkurencyjności będą wymagać znacznie większego budżetu niż lokalne działania. Optymalny budżet na kampanię powinien być wypadkową możliwości finansowych firmy, konkurencyjności branży oraz wielkości grupy docelowej.
![](/content/uploads/2021/01/1-300x300.png)
Dostosowanie stawek
Aby ocenić skuteczność prowadzonych działań, trzeba sprawdzić, jak często użytkownicy, którzy widzą reklamę, rzeczywiście w nią klikają, które słowa kluczowe generują najwięcej kliknięć, a także które przynoszą dużo wyświetleń, ale mało kliknięć. Informacje o tym, które słowa kluczowe mają największą skuteczność, pozwolą odpowiednio dostosować stawki.
Kiedy warto zmienić stawki:
- Niski średni koszt kliknięcia (CPC) i wysoki współczynnik konwersji: jeśli na przykład dane słowo kluczowe ma niski średni CPC, ale generuje dużo konwersji, można podnieść jego maks. stawkę CPC.
- Wysoki średni CPC i niski współczynnik konwersji: jeśli natomiast słowo kluczowe ma wysoki średni CPC, ale niski współczynnik konwersji, można spróbować obniżyć jego maks. stawkę CPC. Stosując tę strategię, możemy zwiększyć ROI w przypadku mało skutecznych słów kluczowych oraz zwolnić część budżetu, którą będzie można zainwestować w bardziej opłacalne słowa kluczowe.
- Mały ruch w określonych godzinach: warto wówczas rozważyć podniesienie stawek w miejscach, które mają lepszą skuteczność. Jeśli widzimy, że w określonych godzinach mniej osób odwiedza daną witrynę, można podnieść stawki dla tego okresu i wyświetlać reklamy ze specjalnymi ofertami, które przyciągną użytkowników.
![](/content/uploads/2021/01/2-300x300.png)
Strategie ustalania stawek
W Google Ads mamy różne strategie ustalania stawek– od samodzielnego wybierania stawek CPC po różne opcje automatyzacji tego procesu. Każda z nich realizuje konkretne cele biznesowe. W przypadku stawek ustalanych samodzielnie mamy pełną kontrolę nad tym, ile jesteśmy w stanie zapłacić za kliknięcie czy obejrzenie video. Natomiast w strategiach automatycznych ustalamy warunki, na postawie których system określa optymalne kwoty. Warto jednak pamiętać, że mimo automatyzacji, konieczne jest stałe kontrolowanie tego, co dzieje się z prowadzoną kampanią. Dlatego na bieżąco sprawdzajmy raport analizy aukcji, który pozwoli nam analizę porównawczą naszych działań z działaniami konkurencji.
W sytuacji konieczności redukcji budżetu trzeba to zrobić w przemyślany sposób. Istotne jest dostosowanie stawek w taki sposób, aby możliwe zminimalizować utratę udziału w wyświetleniach z powodu budżetu. Dzięki zmniejszeniu docelowego CPA lub zwiększeniu docelowego ROAS kampanie będą brały udział w mniejszej liczbie aukcji lub w aukcjach, które system strategii uzna za te o wyższym prawdopodobieństwie uzyskania konwersji. Takie działania spowodują spadek liczby konwersji przy jednoczesnym spadku ich kosztów.
![](/content/uploads/2021/01/3-300x300.png)
W kolejnym odcinku napiszemy o tym, jak korzystać ze strategii Smart Bidding i optymalizować kierowanie reklam.
Zależy Ci na optymalnym wydawaniu budżetu na działania online? Chcesz inwestować w działania, które są skuteczne? Wiemy, jak to robić! Skontaktuj się z nami.