news
Jak przetrwać i nie dać o sobie zapomnieć
Stan epidemii wymusił zmianę zachowań konsumenckich – zakupy w znacznym stopniu przeniosły się do internetu. Już teraz widać, iż w wyniku nowych okoliczności jedne firmy zyskają, a inne niestety stracą. Wygrają te, które już od jakiegoś czasu digitalizowały swój biznes i szybko mogły zaoferować możliwość zakupów online, bez wychodzenia z domu, wraz z rozszerzeniem sposobów dostarczania produktów. Wygrają także Ci, którzy lepiej wykorzystują zaawansowaną analitykę i narzędzia, jakie udostępnia np. Google i Facebook – prowadzenie działań na podstawowym poziomie już nie wystarczy. Sygnały z rynku potwierdzają tezę, że branża e-handlu będzie rosła niezwykle intensywnie, o ile sprosta wyzwaniu, jakim jest zachowanie dotychczasowej jakości obsługi klienta przy jednoczesnym zwiększeniu liczby zamówień.
Funkcjonowanie firm się zmienia, tak jak zmieniają się zachowania konsumentów. Oczekują oni od marek obecności, komunikacji, odpowiadania na ich potrzeby. Z opublikowanego właśnie badania Kantar („Covid-19 Barometer”) wynika, że jeśli marka ograniczyłaby wszystkie swoje wydatki na reklamę w czasie kryzysu, wartość sprzedaży spadnie i w dłuższym okresie odzyskanie udziału w rynku będzie bardzo trudne.
W obliczu kryzysu konieczna jest oczywiście weryfikacja prowadzonych działań promocyjnych. Ale błędem, który w tej trudnej sytuacji łatwo popełnić, jest ograniczenie kosztów na wszystkich frontach. Zmiany są konieczne, ale trzeba to zrobić w przemyślany sposób. Warto pamiętać, że koszty działań reklamowych można znacząco ograniczyć, optymalizując swoje kampanie, niemniej jednak w tym przypadku niezbędna jest specjalistyczna wiedza.
Jak prowadzić działania promocyjne firmy i skuteczną komunikacje ze swoimi klientami w czasie pandemii, radzi prezes firmy Result Media Konrad Spoczyński w serwisie cyfrowa.rp.pl.
Jeśli chcesz mieć pewność, że robisz wszystko, co możliwe, aby dotrzeć z informacją o produktach i promocjach do swoich klientów, skontaktuj się z nami