!{'Result Media'}
iab Facebook Marketing Partner Google Partner
Result Media
NEWSROOM

Słowo, obraz, dźwięk. Daj się poznać z jak najlepszej strony, czyli 3 niecodzienne formy contentu

Content marketing, czyli marketing treści jest jedną z najpopularniejszych strategii promowania się w sieci. Tworzenie materiałów merytorycznych na swoja stronę wspomaga proces budowania wizerunku eksperta i pozwala nawiązać relację z klientami, a wartościowe treści generują ruch w witrynie. Więcej o prowadzeniu firmowego bloga pisaliśmy w tym artykule.

Ale artykuły na stronie to nie wszystko! Istnieje jeszcze kilka ciekawych i oryginalnych form przekazu, które niewątpliwie zasługują na uwagę. W artykule przedstawiamy 3 z nich, które warto wykorzystać, aby przyciągnąć potencjalnych klientów do swojej witryny.

Vlogi

Niezwykle ciekawą formą contentu, którą możemy zaoferować klientom, są treści wideo. Nie od dziś wiadomo, że mają one ogromną moc. Regularne prowadzenie kanału i publikowaniu filmików, np. na YouTube, pozwala przekazywać informacje w ciekawy i oryginalny sposób. Dzięki temu możemy dokładnie zaprezentować konkretne produkty, opowiedzieć o ich zaletach i wszelkich aspektach technicznych. Nie sposób nie wspomnieć również o tym, że czas, który użytkownicy poświęcają na oglądanie treści wideo, każdego roku jest coraz większy. Dlatego zbudowanie wiarygodnego wizerunku w sieci z wykorzystaniem wideo jest o stosunkowo łatwe. Warto również pamiętać o tym, że internauci i użytkownicy zazwyczaj dają znacznie większy kredyt zaufania markom, które mogą niejako „zobaczyć” i „poznać”. To kolejna zaleta, dla której warto postawić właśnie na tego typu przekaz. Ponieważ użytkownicy oczekują konkretnych i jednoznacznych odpowiedzi na nurtujące ich pytania, wykorzystanie materiałów wideo pozwoli dostarczyć im jak najwięcej informacji w możliwie jak najkrótszym czasie. Dzięki temu maksymalnie skupimy ich uwagę i zbudujemy pozytywne skojarzenia z profesjonalizmem naszej marki.

Transmisje na żywo

Live marketing od jakiegoś czasu cieszy się coraz większą popularnością. Oprócz tego, że jest prosty, opiera się także na mediach społecznościowych. Zarówno Instagram, jak i Facebook umożliwiają prowadzenie i udostępnienie transmisji na żywo bezpośrednio na swoich platformach. Dzięki transmisjom dotarcie do dużej liczby potencjalnych odbiorców nie jest zbyt skomplikowane. Ta forma komunikacji z użytkownikami  pozwala na wchodzenie w interakcje z nimi. Podobnie jak w przypadku wcześniej wspomnianych vlogów, podczas transmisji możliwe jest dokładne zaprezentowanie i szczegółowe opowiedzenie o produkcie, a przede wszystkim udzielenie odpowiedzi na zadane przez użytkowników pytania.

Pamiętajmy jednak o tym, że zbyt duża liczba produktów może przytłoczyć i zniechęcić widza do dalszego oglądania. Z kolei za mało informacji może być odebrane jako zbyt ogólnikowe i nie da potencjalnym klientom wystarczającej wiedzy do podjęcia decyzji zakupowej. Dlatego warto skupić się na najważniejszych  cechach danego produktu, poświęcając mu kilka minut prezentacji, aby podkreślić ich zalety i sposób zastosowania.

Bardzo ważnym elementem, świadczącym o naszym profesjonalizmie, jest jakoś przekazu. Jest ona niejako naszą wizytówką. W tym przypadku znane powiedzenie „jak Cię widzą, tak Cię piszą” sprawdzi się w 100%. Słaba jakość nagrania zniechęci użytkowników do śledzenia naszych aktywności w mediach społecznościowych i będzie przekładała się na postrzeganie naszej marki.

E-booki

Kolejną oryginalną formą content marketingu są e-booki. To nic innego, jak zebranie materiałów merytorycznych na dany temat w formie publikacji w wersji elektronicznej.  Mogą to być zarówno bardzo obszerne opracowania, jak i kilkunastostronicowe przewodniki, które możemy wykorzystać do budowania bazy klientów (pobranie za pozostawienie danych kontaktowych) oraz generowania ruchu na stronie, m.in. dzięki zamieszczeniu hiperłączy, np. do konkretnych podstron naszej witryny.

E-booki to świetny sposób na edukację potencjalnych klientów. Taka forma prezentacji wiedzy pozwoli na wyczerpanie konkretnego zagadnienia, a przez to wzmocni nasz wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Szukając rzetelnych informacji będą wiedzieli, że znajdą je u nas w skondensowanej i łatwej do przyswojenia formie.

Content marketing to budowanie z klientami długofalowych relacji. Dzięki ciekawej formie możemy stworzyć z nimi silną więź i zyskać w nich aktywnych zwolenników naszej marki. Dlatego zawracajmy uwagę nie tylko na to, co prezentujemy, ale też jaki jest kontekst naszego przekazu i jego atrakcyjność.

Luiza Pastuszka
SEO Copywriter

Result Media

 

Jeśli potrzebujesz pomocy przy tworzeniu angażujących treści, koniecznie skontaktuj się z nami na kontakt@resultmedia.pl lub zadzwoń 22 354 66 68!

+48 22 354 66 68
kontakt@resultmedia.pl

RESULT MEDIA sp. z o.o.
ul. Łowcza 17A
02-955 Warszawa