news

Visual search i voice search – jak przygotować się na zmiany zachowań użytkowników

25 października 2019

Visual search i voice search  – to wynik wzrostu udziału wyszukiwań na urządzeniach mobilnych. Dzieje się tak między innymi z powodu dynamicznego rozwoju technologii czy łatwej dostępności do mobilnego internetu. Korzystając z wyszukiwania głosowego, użytkownicy często zadają bardziej precyzyjne i skomplikowane zapytania. Na zapytaniach zawierających „w pobliżu” czy „blisko mnie” szczególnie skorzystać mogą lokalne biznesy, takie jak bary czy restauracje.

Nową formą wyszukiwań są również wyszukiwania wizualne (visual search). Ta funkcjonalność może odmienić sposób, w jaki użytkownicy poszukują inspiracji oraz wpłynąć na ich intencje zakupowe. Świetnym tego przykładem jest aplikacja Google Lens, która oprócz możliwości tłumaczenia tekstu i skanowania kodów kreskowych, daje możliwość wyszukania i kupienia podobnych produktów na podstawie zdjęcia.

Jak marki powinny przygotować się na tę zmianę w zwyczajach użytkowników? O tym pisze nasz SEM Specialist Dariusz Ilnicki dla interaktywnie.com

Przeczytaj artykuł

Dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes!

Napisz do nas