news

Social selling – potencjał sprzedażowy mediów społecznościowych

27 lipca 2020

Serwisy społecznościowe od kilku lat próbują dywersyfikować źródła swoich przychodów, udostępniając funkcje wspomagające sprzedaż. O ile wcześniej można było się zastanawiać, czy social media to dobre miejsce do sprzedaży produktów czy usług, o tyle obserwując zmianę zachowań internautów, należy po prostu uznać i wykorzystać potencjał sprzedażowy mediów społecznościowych. Pamiętajmy, że sprzedaż nie jest działaniem jednorazowym, ale procesem, a kontakt z marką w social mediach jest jednym z punktów styku klienta z ofertą. Dlatego najwięksi gracze, czyli Facebook i Instagram, już od dłuższego czasu pozwalają na bardzo mocną ekspozycję oferowanych produktów. Obecnie posty nasycone są komunikatami promocyjnymi, nakładkami z cenami czy przyciskami zachęcającymi do wykonania akcji przez użytkownika, dając szereg możliwości reklamodawcom.

Warto zauważyć, że media społecznościowe przyspieszają proces decyzyjny, a im krótsza ścieżka zakupowa, tym większa szansa na konwersję. Doświadczenie pokazuje, że połączenie jakościowego contentu z coraz bardziej zaawansowanymi formami reklamowymi i wykorzystanie szeregu dostępnych możliwości reklamowania się w social mediach przynosi bardzo dobre skutki sprzedażowe.

O potencjale sprzedażowym mediów społecznościowych piszą nasi specjaliści SEM: Lech Wyrzykowski i Tomasz Kraiński dla serwisu mmponline.pl

Przeczytaj artykuł

Bądź tam, gdzie są Twoi klienci!

Napisz do nas