Click Through Open Rate (CTOR)

Click-to-Open Rate (CTOR) to wskaźnik, który pozwala ocenić skuteczność zawartości e-maila – czy treść wiadomości była interesująca dla odbiorcy i czy podjął on interakcję z daną marką. Wyraża się go jako procent osób, które kliknęły w link lub przycisk w e-mailu w stosunku do ilości osób, które jedynie otworzyły e-mail.

Wzór:

CTOR= (liczba kliknięć w e-mailu/liczba otwarć e-maila)×100%

Click-to-Open Rate – skuteczny wskaźnik do oceny skuteczności e-maili

W przeciwieństwie do bardziej podstawowych wskaźników, takich jak wskaźnik otwarć, CTOR daje głębszy wgląd w jakość i skuteczność treści e-maila. Jeśli odbiorcy otwierają wiadomość, ale nie klikają w żaden link, może to świadczyć o tym, że treść nie była dla nich wystarczająco interesująca lub zachęcająca do działania. Click-to-Open Rate jest niezwykle przydatny w optymalizacji kampanii e-mail marketingowych. Na przykład, jeśli CTOR jest niski, marketerzy mogą zdecydować się na modyfikację treści e-maila, zmianę CTA (call to action) lub nawet przebudowę całej wiadomości. 

Analizując wskaźnik Click-to-Open Rate w kontekście różnych segmentów odbiorców, można lepiej dostosować treść do konkretnych grup. Wiadomości dostosowane do indywidualnych potrzeb i zainteresowań odbiorcy nie tylko budują więź z marką, ale również mają większą szansę na zaangażowanie ich do wykonania pożądanych czynności. Używanie imienia odbiorcy, rekomendacje oparte na wcześniejszych zakupach czy zachowaniach oraz dostosowanie treści do konkretnej grupy odbiorców może mieć realny wpływ na poprawę wskaźnika CTOR. Zachęty do działania, czyli przyciski CTA, stanowią serce skutecznego e-maila marketingowego. Powinny być one krótkie, konkretne i kuszące. Jasny przekaz, wyróżniające się kolory oraz strategiczne umiejscowienie w wiadomości zwiększają prawdopodobieństwo kliknięcia w link znajdujący się w e-mailu.

Zobacz też: E-mailing, Open Rate, CTA