!{'Result Media'}
iab Facebook Marketing Partner Google Partner
Result Media
NEWSROOM

Długi ogon, analiza aukcji i podpowiedzi wyszukiwarki, czyli słowa kluczowe i wykluczające w optymalizacji kampanii

W artykule o typach dopasowania słów kluczowych pisaliśmy o tym, jak wykorzystać je w skutecznym dotarciu do odbiorców. Teraz skupimy się na możliwościach, jakie daje planer słów kluczowych, lista słów wykluczających czy analiza aukcji w optymalizacji kampanii.

Słowa kluczowe to wyrażenia, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarce Google, gdy chcą odnaleźć interesujące ich informacje. Dzięki dobrze dobranym słowom kluczowym możemy wyświetlać naszą reklamę odpowiednim klientom. W tym celu warto skorzystać z Planera słów kluczowych Google Ads.

W Planerze można znaleźć słowa lub wyrażenie, które związane są z oferowanymi przez nas produktami czy usługami. System pomoże znaleźć słowa kluczowe, które najlepiej pasują do działalności firmy. Narzędzie pozwala sprawdzić prognozę skuteczności listy słów kluczowych oraz średnią liczbę wyszukań określonych haseł.

Analiza słów kluczowych

Analiza słów kluczowych dostarcza informacji o tym, jak często są wyszukiwane określone słowa i jak te wyszukiwania zmieniały się z czasem. Dlatego warto cyklicznie i systematycznie sprawdzać słowa, na które wyświetlamy reklamy. Wówczas uda nam się zaobserwować trendy, sezonowość niektórych wyrażeń i na bieżąco dopasowywać listę słów kluczowych w naszych kampaniach. To pomoże nam zawęzić listę słów kluczowych do tych, z których naprawdę chcemy korzystać w aktualnie prowadzonych działaniach. Warto wykorzystać te informacje, aby zdecydować, które słowa kluczowe mogą zwiększyć liczbę kliknięć przygotowanych reklam.

Koszty i długi ogon

Planer słów kluczowych pomoże też oszacować potrzebny na kampanię budżet, ponieważ system pokazuje sugerowane szacunkowe stawki dla każdego słowa kluczowego.

Pamiętajmy przy tym, że ogólne słowa kluczowe ze względu na ogromną konkurencję są bardzo drogie i często nie niosą ze sobą ogromnych korzyści biznesowych. Dlatego warto zastanowić się nad tzw. długim ogonem (long tail) – są to dłuższe od ogólnych frazy, których używają internauci o sprecyzowanych preferencjach. Wiedzą, czego chcą i czego szukają, zatem  pozycjonowanie na te frazy jest łatwiejsze ze względu na mniejszą konkurencję i co za tym idzie – koszt za konkretne kliknięcie jest mniejszy. Zamiast więc reklamować się na słowo „czapka”, można wykorzystać frazy long-tailowe typu „czerwona czapka zimowa z pomponem”.

Wykluczające słowa kluczowe

Aby poprawić współczynnik klikalności, warto przygotować listę wykluczających słów kluczowych.

Wykluczać hasła możemy na poziomie kampanii lub grupy reklam. Pamiętajmy, że dla jednej grupy reklam dane słowo jest istotne, a dla innej nie. Jeżeli wykluczamy całe sformułowania na poziomie grupy reklam lub na poziomie kampanii, np. informujemy, że nie sprzedajemy czerwonych czapek, wtedy na poziomie konta możemy wykluczyć słowo „czerwony”.

Jeśli nie chcemy wyświetlać reklam dla haseł niezwiązanych z naszymi produktami lub usługami, dodanie wykluczających słów kluczowych pozwoli ograniczyć koszty i wyświetlać reklamy tylko w kontekście pożądanych fraz. Dzięki temu będą one bardziej dopasowane, a my nie wydamy niepotrzebnie budżetu na zapytania, na które nie chcemy się wyświetlać. Jeśli np. w naszej ofercie są piłki futbolowe, to warto na liście słów wykluczających dodać „piłki do metalu”, aby nie wyświetlać reklamy naszych produktów na frazy, które nie pasują do naszego asortymentu.

Raport wyszukiwanych haseł

Analizujmy także raport wyszukiwanych haseł z realizowanej kampanii, dzięki czemu możemy odfiltrowywać nieinteresujący i nietrafiony ruch.

Raport wyszukiwanych haseł to lista zapytań, które były wyszukiwane przez dużą liczbę użytkowników i spowodowały wyświetlenie naszej reklamy. Dzięki niemu możemy znaleźć nowe wyszukiwane hasła z dużym potencjałem i dodać je do listy słów kluczowych lub usunąć z listy te o niskiej skuteczności. Możemy też użyć tego raportu, by zidentyfikować wykluczające słowa kluczowe.

Analiza aukcji

Raport analizy aukcji pozwala porównać skuteczność naszych reklam z wynikami innych reklamodawców, którzy biorą udział w tych samych aukcjach. Dzięki temu podejmiemy trafniejsze decyzje dotyczące stawek i budżetów. Możemy sprawdzić szczegóły aukcji dla wszystkich słów kluczowych lub zaznaczyć tylko wybrane.

Raport analizy aukcji dotyczący kampanii w sieci wyszukiwania można wygenerować nawet dla pojedynczego słowa kluczowego, co pomoże analizować zachowanie konkurencji z dokładnością do interesującego nas słowa kluczowego. Na tej podstawie możemy też wyciągnąć wnioski na temat konkurencyjności frazy oraz lepiej zrozumieć zachowanie użytkownika, który wpisuje zapytanie do wyszukiwarki.

Podpowiedzi wyszukiwarki

Warto też zaglądać po prostu do wyszukiwarki i wykorzystywać podpowiedzi Google w celu budowania wartościowych list słów kluczowych.

Autouzupełnianie Google dostarcza sugestii wyszukiwania, opierając się na pierwszych wpisanych znakach. Warto wpisywać nazw swoich produktów i sprawdzać pojawiające się frazy czy uzupełniać je innymi słowami, aby zobaczyć różne warianty rozwinięć.

Maciej Kapuściński

traffic & webdevelopment director

RESULT MEDIA

 

Czy wiesz, jak najlepiej wykorzystać słowa kluczowe w optymalizacji kampanii?  Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoja reklam wyświetla się na frazy, które pozwolą skutecznie dotrzeć do osób szukających oferowanych przez Ciebie produktów, skontaktuj się z nami na kontakt@resultmedia.pl lub zadzwoń 22 354 66 68!

 

 

 

+48 22 354 66 68
kontakt@resultmedia.pl

RESULT MEDIA sp. z o.o.
ul. Łowcza 17A
02-955 Warszawa