artykuł

Współpraca klient – agencja (cz. 3). Dostęp do konta Google Ads

2 marca 2021

W poprzednim odcinku naszej serii o współpracy klient – agencja pisaliśmy o dostępach do kont analitycznych. Dziś poruszamy temat konta reklamowego Google.

Wiemy, że dobrze prowadzone kampanie w wyszukiwarce Google i sieci reklamowej pozwalają na zdobycie nowych klientów i zwiększenie liczby konwersji. Agencje profesjonalnie zajmujące się prowadzeniem kampanii Google Ads mają ogromną wiedzę na temat reklamy oraz różne narzędzia do analizy strony i trendów, ale skuteczność prowadzonych działań zależy od dobrej współpracy klienta z agencją.

Dlatego zaczynając tę współpracę, firma, która jest właścicielem konta Google Ads, powinna zadbać o to, aby mieć stały wgląd do niego oraz pełny dostęp (administracyjny) po jej zakończeniu. Warto pamiętać, że zabrane tam dane są niezwykle cenne i pozwolą firmie nawet po dłuższym czasie wyciągnąć wnioski, które działanie przyniosło oczekiwany skutek czy jakie słowa kluczowe mają największy potencjał.

Dzięki dostępowi do konta Google Ads agencja przeanalizuje dotychczas prowadzone kampanie, zdefiniuje obszary, które wymagają poprawy oraz zoptymalizuje bieżące działania promocyjne.

Uprawnienia dla agencji

W przypadku konta Google Ads warto zwrócić uwagę na to, kto jest administratorem danych. Klient powinien mieć kontrolę nad swoim kontem, aby mieć komplet informacji o prowadzonych kampaniach nawet w przypadku zakończenie współpracy z agencją. Jeśli to agencja tworzy konto dla klienta, firma powinna upewnić się, że ma wszystkie uprawnienia i jest właścicielem danych.

Firma może nadać uprawnienia do konta, dodając nowego użytkownika (należy wpisać dane agencji) oraz określając poziom dostępu. Rekomendowany poziom uprawnień dla agencji: administrator.

Jeśli firma przyznaje dostęp do swojego konta Google Ads agencji jako użytkownikowi, może wybrać odpowiedni poziom uprawnień, by określić funkcje, na które może ona wpływać.

Płatności

Firma jako właściciel konta decyduje o zasadach płatności czy zmianie formy płatności poprzez dodanie lub usunięcie określonych użytkowników w Centrum płatności Google.

Firma może dodawać innych użytkowników do każdego profilu płatności Google, którymi zarządza. Decyduje też, czy mogą oni zapraszać inne osoby do korzystania z profilu, płacić za usługi czy wyświetlać historię płatności, a w momencie zakończenia współpracy z agencją usuwa danego użytkownika.

Konto menedżera

Rekomendowanym rozwiązaniem podczas współpracy agencji z klientem jest skorzystanie z konta menedżera (wcześniej Moje Centrum Klienta – MCK). Konto menedżera jest kontem Google Ads, dzięki któremu można łatwo wyświetlać wiele kont Google Ads i z jednego miejsca nimi zarządzać.

Udostępniając konto Google Ads agencji, która posiada konto menedżera, wystarczy podać indywidualny numer tego konta i zaakceptować zaproszenie agencji. Przy zakończeniu współpracy firma może edytować przyznane dostępy i usunąć użytkownika.

Firma jako klient powinna co pewien czas sprawdzać, kto ma dostęp do konta reklamowego, ponieważ osoby z uprawnieniami na poziomie administracyjnym mogą dodawać kolejnych użytkowników. Dlatego warto trzymać rękę na pulsie i mieć pewność, że nieuprawnione osoby, np. z konkurencji czy z agencji, z którą zakończyliśmy współpracę, nie mają już dostępu do informacji o prowadzonych przez nas kampaniach.

W kolejnym artykule dotyczącym współpracy klient – agencja opiszemy Facebooka: dostęp do fanpage’a i konta reklamowego.

Wybierz agencję marketingową, której działania będą skuteczne i przyniosą zyski firmie. Zapraszamy do kontaktu!

Napisz do nas