news
SEM/SEO na przełomie 2020/2021
W kategorii SEM rok 2020 upłynął pod znakiem ewolucji. Ewolucji dotyczącej głównie automatyzacji zarówno procesów ustalania stawek (portfolio bidding), jak i przekazywania informacji (rozwój takich narzędzi jak Ads Data Hub czy Google Data Studio). Oczywiście kluczowa zmiana, jeśli chodzi o cały rynek reklamy internetowej, związana jest z pandemią koronowirusa. Zdeterminowała ona rozwój działań online’owych – zdecydowanie więcej biznesów przeszło do sieci i coraz więcej powstających e-commerce wykorzystuje narzędzia self-serve do emisji reklam.
Jeśli chodzi o SEO, to w mijającym roku nie sposób było nie zauważyć kilku poważnych usterek Google, które znacznie wpłynęły na działania specjalistów SEO. Przede wszystkim można wymienić tutaj problem ze znacznikami canonical, które powodowały wyrzucanie stron z indeksacji, a to z kolei prowadziło do znacznej utraty widoczności – szczególnie dla stron typu e-commerce, gdzie canonicale stanowią niejednokrotnie podstawę przekierowań z uwagi na obecność jednego produktu w wielu kategoriach sklepu.
A jaki może być nadchodzący rok dla działań SEM/SEO? O najciekawszych kampaniach i wyzwaniach 2021 roku dla serwisu nowymarketing.pl piszą Maciej Kapuściński i Michał Gierat.
Dowiedz się, jak możemy pomóc rozwinąć Twój biznes!