news

Reklama internetowa na przełomie 2020/2021

16 grudnia 2020

Rok 2020 przypomniał nam, że rzeczywistość pisze najbardziej zaskakujące scenariusze. W opublikowanym w listopadzie 2020 roku cyklicznym badaniu IAB Polska/PwC AdEx wydatki na reklamę online w pierwszym półroczu tego roku po raz pierwszy w historii odnotowały spadek (-4,5%). Pandemia wymusiła na reklamodawcach zmiany w planach marketingowych, modyfikacje kampanii reklamowych czy nawet zamrażanie budżetów. Do tej pory wydatki na ten segment rynku od wielu lat konsekwentnie rosły.

Digitalizacja, wzmożona aktywność online to dla wielu firm tematy numer 1 na najbliższą przyszłość, na ich funkcjonowanie i wynik finansowy. Klienci mają coraz większe potrzeby, szukają oferty, która najlepiej na nie odpowie. Z łatwością porównują ceny, w sieci mają dostęp do produktów z całego świata. Nie wystarczy tylko oferować swój produkt online, uruchomić kampanię i czekać na… oszałamiający sukces. Jakość oferty, doświadczenie zakupowe klienta, sposób komunikacji marki czy jej społeczne zaangażowanie to tematy, które coraz mocniej wpływają na decyzje użytkowników. Sprawnie działający sklep internetowy i zestaw działań promocyjnych online to zaledwie początek drogi. Jak skutecznie działać w tym zmieniającym się świecie wymagających i coraz lepiej wyedukowanych klientów – to wyzwanie, na które musimy sobie jako uczestnicy rynku odpowiedzieć.

O pandemii, która zmieniła obraz rynku w 2020 i trendach na przyszły rok dla serwisu nowymarketing.pl pisze nasz CEO Konrad Spoczyński.

Przeczytaj artykuł

Dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes!

Napisz do nas