artykuł
Raport „E-commerce w Polsce 2023” – silversi na zakupach online
Najnowszy raport „E-commerce w Polsce 2023” potwierdza rosnącą popularność e-zakupów w Polsce. Odsetek polskich internautów, którzy kupują online rośnie – obecnie wynosi on 79%.
Tegoroczne badanie„E-commerce w Polsce 2023” to efekt współpracy Gemius, Polskich Badań Internetu oraz IAB Polska, a jego wyniki wzbogacono o dane z badania Mediapanel oraz ekspercką wiedzę specjalistów działających w ramach Grupy Roboczej E-commerce IAB Polska. Jedną z nich jest nasza PR & marketing director Ewa Ziętek-Maciejczyk, która w swoim komentarzu przyjrzała się zakupom online pokolenia 50+.
Seniorzy na zakupach online
Trendy demograficzne pokazują, że grupa seniorów staje się coraz bardziej liczna, a tym samym zyskuje coraz większe znaczenie również ekonomiczne. Ale obecne pokolenie 50+ to często osoby sprawnie korzystające z internetu i świadome możliwości, jakie daje e-commerce.
Z badania wynika, że odsetek seniorów kupujących online w Polsce wzrósł i obecnie stanowią oni 35% wszystkich badanych internautów (w poprzednim badaniu – 30%). Inaczej niż młodsi konsumenci osoby powyżej 50. roku życia do e-zakupów częściej wykorzystują laptopy (71%) i komputery stacjonarne (39%) niż smartfony (63%).
Osoby po 50. roku życia stanowią coraz większy odsetek konsumentów, co marketingowcy muszą uwzględniać w swoich działaniach. Przekonanie ich do konkretnego sklepu internetowego już teraz może zapewnić firmie rynkową przewagę.
Zapoznaj się z całym raportem „E-commerce w Polsce 2023”.
Dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes!