artykuł

PR na ścieżce zakupowej: od świadomości do finalizacji zakupu

15 maja 2023

PR pozwala budować obecność marki w internecie oraz kreować jej pozytywny wizerunek. W przemyślanych strategiach online towarzyszy konsumentom od zdefiniowania potrzeby po finalizację zakupu, a nawet dalej – buduje lojalność i trwale wiąże ich z marką. Na digitalowej drodze konsumenta marketing i PR łączą siły. Dzięki marketingowi bezpośrednio promujemy produkty lub usługi, natomiast PR wspiera markę poprzez storytelling opowiedziany ustami mediów, liderów opinii, ekspertów czy wreszcie – samych klientów. Buduje świadomość brandu i zwiększa ruch na stronie firmy.

Dobrze zaplanowane działania PR zwracają uwagę klientów na markę i wspierają sprzedaż:

  1. Marka przykuwa uwagę odbiorców, gdy pokazuje się w wielu miejscach, a swoją opowieścią zaciekawia potencjalnych klientów.
  2. Dzięki działaniom PR, firma dociera z informacjami o ofercie różnymi kanałami, przez co ma szansę zainteresować nią szerokie grono potencjalnych odbiorców.
  3. Otwarta na relacje ze swoimi obecnymi i potencjalnymi klientami marka jest pozytywniej odbierana. To buduje jej wiarygodność, ponieważ dzięki temu ma szansę opowiedzieć o sobie i wyjaśnić ewentualne wątpliwości czy odpowiedzieć na pojawiąjące się pytania.
  4. PR pomaga klientom podejmować decyzje poprzez zachęcenie do poznania marki i przekonania o korzyściach wynikających z zakupu produktu czy usługi.
  5. Publikacje w mediach, współpraca z liderami opinii, komunikacja w mediach społecznościach to elementy budowania aktywności brandu, który dzięki temu staje się bardziej widoczny, przyjazny i wiarygodny.

O tym, jakie działania warto wykorzystać na poszczególnych etapach lejka sprzedażowego, pisze nasza PR & marketing director Ewa Ziętek-Maciejczyk w najnowszym trendbooku Grupy Roboczej IAB Polska „Na zachodzie bez zmian: czyli dlaczego i komu PR jest potrzebny w 2023 roku?”. Znalazły się w nim ciekawe case study, dobre praktyki i analizy. Eksperci dzielą się wiedzą i analizują różne punkty styku z konsumentami: media, kanały własne, social media, wyszukiwarki czy gry i społeczności gamerskie.

Polecamy lekturę publikacji.

Dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes!

Napisz do nas