news
Pop-upy, publikacja artykułów na Twitterze i nieustanne platformowe zmiany! SEM News 8/2022
Rozpoczęły się wakacje, żar leje się z nieba a świat nie zwalnia. Więc dziś o nagrodach w polskim świecie reklamy efektywnościowej, nieustających zmianach w platformach ecommerce i społecznościowych oraz wiele innych rzeczy.
Zaczynamy od spotkań branżowych i nagród. Po pandemii większość wydarzeń wróciła do świata realnego.
Nagrody SEMKRK
W Krakowie nastąpiło rozdanie nagród #semKRK. W kategorii Google Ads nagrody zgarnęli Sempai, Promo Trafic i Result Media. W pozostałych kategoriach nagrody zgarnęli: Semcore, Bluerank, Sempai, DigitalSharks i AdPeak. Wszystkim serdecznie gratulujemy!
https://semkrk.pl/semkrk-awards-2022-zwyciezcy/
Zmiany w Google
Ważna informacja dla świata SEO: boty Google’a będą skanować i indeksować pierwsze 15 mb danych na stronie. Więc wszyscy brać się do optymalizowania.
Google wprowadza nowy rodzaj linków w Google Ad Sense. Nowe linki będą wywoływały okienko z ofertami ze sklepów. Linki te będą dostępne dla fraz produktowych w tekście.
Google News doczekało się redesignu wersji desktopowej. Dostajemy obok najważniejszych wiadomości, newsy lokalne i customizowane wiadomości, gdzie sami możemy określić jakie treści mają się tam pojawiać.
YouTube wprowadza funkcję dla twórców pozwalającą poprawiać błędy już po wgraniu materiału wideo. Do tej pory jeżeli wgraliśmy film z błędem na platformę, to jedyna opcją naprawy było usuniecie materiału i wgranie wszystkiego od nowa. Obecnie dostaniemy opcje oznaczenia wadliwego fragmentu materiału i wgranie tam planszy wyjaśniającej.
Meta
Skoro sprowokowaliśmy temat narzędzi dla twórców, to przechodzimy do Mety. Facebook i Instagram wprowadzają nowe opcje zarabiania dla twórców treści. Obok specjalnych grup dla płacących fanów, zostaną udostępnione opcje zarabiania na materiałach wideo w tym reelsach, a także zostanie wprowadzony creator marketplace, czyli bazarek twórców, gdzie twórcy będą mogli zostać odkryci przez marki. Dołożono także obietnicę dla twórców ze Stanów Zjednoczonych dotyczącą rozwiązania implementującego funkcjonalność NFT na platformach.
Twitter – nie będziemy przedstawiać 2875 odcinka opery mydlanej pt. Elon kupuje Twiterra i targuje się przez boty. Co to to nie. Ale Twitter aktywnie wprowadza nowe ficzery:
- brandowane lajki, czyli customowe animacje lajkowania, których cena kiedyś potrafiła wynosić milion dolarów. Teraz będą tańsze i dostępne w Stanach, Wielkiej Brytanii i Japonii,
- może mniej widowiskowe, ale bardziej praktyczne narzędzie to planer kampanii, który po testach w 2021 roku staje sie obecnie normalnym narzędziem na platformie,
- ostatnia rzecz to początek testów długich tweetów, czyli artykułów. Każdy, kto przebrnął kiedyś przez artykuł pocięty na 27 części po 28 znaków, wie, jakie to upierdliwe. Ale poczekajmy, żeby ocenić, jaką formę przybierze to ostatecznie.
I zbliżając się do końca nadmienię tylko, że Pinterest – wg mnie bardzo niedoceniana platforma trafiania do kobiet 30+ – wprowadza nowe Idea Ads oraz narzędzie do płatnej współpracy marek z twórcami z możliwością oznaczania.
Za to nie było dzisiaj nic o TikToku, który po kolejnych problemach z regulaminami i trzymaniem danych userów w Chinach, co prawda stracił milion userów w polsce, ale za to istniejący znowu spedzili w nim więcej czasu.