news

„Ostatni gasi światło”, czyli krótka historia wielu covidowych e-commerce’ów

31 maja 2021

Gdy w marcu 2020 r. wybuchła pandemia i pojawił się lockdown, wiele firm musiało z dnia na dzień utworzyć lub rozwinąć biznes online, a tym samym zaczynało funkcjonowanie w całkiem innym, często nieznanym sobie świecie. To był  początek jednego z największych procesów cyfryzacji handlu detalicznego, który przełożył się na intensywny rozwój e-commerce. Po roku okazuje się, że w wielu przypadkach nie jest to już dodatkowy kanał sprzedaży, ale kluczowa część biznesu. I wszystko wskazuje na to, że rzeczywistość biznesowa po pandemii nie będzie już taka sama. Klienci docenili zakupy online, a sklepy stawiają na intensyfikację swojej obecności i działań w sieci.

Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute w 2020 powstało prawie 12 000 e-sklepów, ale ponad 5 000 zawiesiło działalność. Pojawia się więc pytanie: co poszło nie tak. Czy w obecnych czasach wystarczy oferować swój produkt w sieci i czekać na… oszałamiający sukces?

O tym, jak uniknąć błędów, które mogą przyczynić się do porażki biznesowej firmy, dla Strefy Biznesu pisze nasz CEO Konrad Spoczyński.

Przeczytaj artykuł

Dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes!

Napisz do nas