news
„Ostatni gasi światło”, czyli krótka historia wielu covidowych e-commerce’ów
Gdy w marcu 2020 r. wybuchła pandemia i pojawił się lockdown, wiele firm musiało z dnia na dzień utworzyć lub rozwinąć biznes online, a tym samym zaczynało funkcjonowanie w całkiem innym, często nieznanym sobie świecie. To był początek jednego z największych procesów cyfryzacji handlu detalicznego, który przełożył się na intensywny rozwój e-commerce. Po roku okazuje się, że w wielu przypadkach nie jest to już dodatkowy kanał sprzedaży, ale kluczowa część biznesu. I wszystko wskazuje na to, że rzeczywistość biznesowa po pandemii nie będzie już taka sama. Klienci docenili zakupy online, a sklepy stawiają na intensyfikację swojej obecności i działań w sieci.
Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej i Mobile Institute w 2020 powstało prawie 12 000 e-sklepów, ale ponad 5 000 zawiesiło działalność. Pojawia się więc pytanie: co poszło nie tak. Czy w obecnych czasach wystarczy oferować swój produkt w sieci i czekać na… oszałamiający sukces?
O tym, jak uniknąć błędów, które mogą przyczynić się do porażki biznesowej firmy, dla Strefy Biznesu pisze nasz CEO Konrad Spoczyński.
Dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes!