news
Konwersje w Google Analytics – jak ustawiać cele i mierzyć ścieżkę użytkownika
Cele w Google Analytics służą do sprawdzenia, czy witryna spełnia określone zadania. Cel to ukończone działanie użytkownika (konwersja), jak np. przesłanie formularza z informacjami kontaktowymi, złożenie aplikacji czy zapisanie się na newsletter. Dzięki właściwie skonfigurowanym celom w Google Analytics będziemy wiedzieć, czy prowadzone przez nas działania są skuteczne.
W Google Analytics możemy też śledzić, skąd użytkownik wchodził na naszą stronę, zanim dokonał konwersji. Monitorowana jest jego ścieżka wejść przed realizacją celu, natomiast nie są w niej uwzględnione te działania, które nie zakończyły się konwersją.
Pamiętajmy również o tym, że użytkownik zazwyczaj wykonuje więcej niż jedną interakcję ze stroną zanim dokona konwersji. Jeżeli więc chcemy podejmować bardziej efektywne decyzje dotyczące alokacji budżetów związanych z działaniami, które przekierowują do naszej strony internetowej – warto pochylić się nad tematem atrybucji konwersji.
O tym, jakie są modele atrybucji konwersji oraz jak analizować dane z raportu Ścieżki wielokanałowe, warto przeczytać w najnowszym numerze „Personelu i Zarządzania”.
Jesteśmy certyfikowanymi ekspertami doświadczonymi w korzystaniu z technologii web-analitycznych. Zgromadzone przez nas dane pozwolą skutecznie budować przewagę konkurencyjną Twojej firmy.