artykuł

Konto menedżera Google Ads – zarządzaj kampaniami na wszystkich kontach

20 maja 2021

Czym jest konto menedżera Google Ads?

Konto menedżera (dawniej Moje Centrum Klienta – MCK) jest narzędziem w ekosystemie Google Ads pozwalającym agregować inne konta do jednego wygodnego panelu. Jest zatem swoistym kontem nadrzędnym pozwalającym na wiele usprawnień przyspieszających pracę oraz dającym możliwość wymiany danych pomiędzy połączonymi kontami.

Dla kogo?

Konto menedżera jest przede wszystkim dla tych osób, które zarządzają dużą liczbą różnych kont w systemie Google Ads i które chciałyby usprawnić proces obsługi tych kont. Takimi użytkownikami mogą być na przykład agencje obsługujące konta swoich klientów bądź podmioty, które mają kilka, kilkanaście różnych działalności w swoim portfolio.

Dlaczego warto?

  • Zarządzenie wieloma kontami z jednego miejsca. Maksymalna liczba kont przypisana do jednego adresu Gmail to 20. Co zatem zrobić, gdy musimy zarządzania ich większą liczbą? W tym właśnie pomoże konto menedżera Google Ads. Dzięki niemu możemy zarządzać nieograniczoną liczbą kont, które sami stworzymy lub do których dostaniemy dostęp.
  • Jedno logowanie, wspólna nawigacja i wyszukiwanie. Zamiast logować się do każdego konta oddzielnie, uzyskujemy dostęp do panelu ze wszystkimi kontami, do którego logujemy się tylko raz. Dzięki MCK mamy także możliwość wyszukiwania, nawigacji oraz zarządzania wszystkimi kontami z jednego miejsca, co jest bardzo wygodne i pozwala oszczędzić czas. („Jeden, by wszystkimi rządzić i wszystkie zgromadzić” 😉)
  • Łatwo stworzymy raporty. Kolejną zaletą konta menedżera jest bardzo łatwe tworzenie raportów z kilku kont jednocześnie, co w przypadku zwykłego konta Google Ads nie jest możliwe.
  • Ma skonsolidowane płatności. Ta funkcjonalność konta menedżera umożliwia tworzenie jednej, prostej faktury miesięcznej dla wszystkich kont w systemie. Jest to bardzo duże ułatwienie dla wszystkich przedsiębiorców.
  • Szybko stworzymy nowe konto. Warto zwrócić uwagę na szybkość tworzenia i łączenia kont Google Ads z poziomu konta menedżera, dzięki czemu nowe konto możemy stworzyć dosłownie za pomocą kilku kliknięć.
  • Zawsze możemy być na bieżąco. Możliwość ustawienia alarmów do skutecznego monitorowania kont Google Ads to funkcjonalność dla tych, którzy lubią trzymać rękę na pulsie.
  • Jedna konfiguracja. Dzięki zastosowaniu konta menedżera możemy ustawić konwersję, grupy odbiorców oraz listy wykluczających słów kluczowych na poziomie MCK, które będą od razu skonfigurowane na nowo powstałych kontach. To oszczędza mnóstwo czasu, jeżeli przemyślimy sobie wcześniej organizację kont.

Jak to działa?

Konto menedżera jest swego rodzaju kontem nadrzędnym. Nie jest ulepszeniem ani dodatkową płatną wersją premium. Jest to całkowicie odrębny byt, który ma na celu usprawnienie pracy w ekosystemie Google Ads na wielu kontach. Tak jak w przypadku zwykłych kont, do konta menedżera możemy dodawać użytkowników, którzy będą nas wspierać w codziennych działaniach. Trzeba jednak pamiętać, że wraz ze zwiększaniem się liczby kont do obsługi ta potrzeba narasta. Dlatego panel został wyposażony w intuicyjny i rozbudowany system zarządzania użytkownikami wraz z poziomami dostępu. Dzięki temu możemy udzielić dostępu konkretnym użytkownikom do konkretnych miejsc. Co w przypadku, gdy dołączamy konto klienta zewnętrznego do naszego MCK? Czy on także otrzyma dostęp do naszego konta menedżera? Otóż nie. Klient będzie mógł dalej zarządzać tylko i wyłącznie swoim kontem. Dostęp do konta nadrzędnego, jakim jest konto menedżera, będzie należał tylko do nas oraz do osób, którym udzielimy dostępu.

Jak założyć konto menedżera?

To bardzo proste! Trzymając się poniższej listy możemy założyć konto kenedżera szybko i bezbłędnie:

  1. Najpierw musimy wejść na dedykowaną temu celowi stronę. Link do niej jest tutaj.
  2. Następnie musimy się zalogować na konto Gmail, które ma być docelowo przypisane do nowego konta menedżera. Pamiętajmy o ograniczeniu do 20 kont na jednym adresie Gmail!
  3. Teraz czas na nazwanie swojego konta menedżera. Nazwa ta będzie widoczna w panelu oraz dla klientów, gdy udostępnią nam swoje konta.
  4. Teraz musimy podjąć decyzję, w jaki sposób będzie użytkowane konto. Czy będzie służyło do obsługi udostępnionymi kontami klientów czy raczej do zarządzania własnymi kontami?
  5. Potem wystarczy wybrać kraj i strefę czasową. Warto wybrać taki, w którym aktualnie pracujemy, ponieważ później nie będzie można tych danych zmienić.
  6. Na koniec trzeba wybrać stałą walutę dla swojego konta. Najlepiej taką, której używamy do rozliczeń swojej działalności gospodarczej.

Teraz wystarczy już tylko wyświetlić konto menedżera i cieszyć się jego funkcjonalnościami.

Jak ustawić płatności?

Dzięki opcjom zakładania kont oraz zarządzania kontami klientów na koncie menedżera mamy kilka opcji płatność naszych kampanii. Sprawa wygląda dosyć prosto w przypadku zarządzania kontem klienta, gdyż wszystkie opłaty za kampanie będą pobierane z jego karty. W przypadku nowo utworzonych przez nas kont mamy dwie możliwości:

  • utworzyć nowy profil płatności dedykowany tylko dla jednego konta,
  • podłączyć profil płatności połączony z naszym Kontem Menedżera.

Pamiętajmy przy tym, że nowe konto MCK nie ma jeszcze przypisanego żadnego profilu płatności. Aby to zrobić, należy skontaktować się z zespołem pomocy Google Ads i przypisać profil płatności utworzony wcześniej np. na zwykłym koncie Google Ads.

Adrian Włodarczyk

Junior SEM specialist

Odpowiada za obsługę kampanii reklamowych online dla klientów z branży deweloperskiej, medycznej oraz sklepów internetowych.

SEM

Strona

Prowadzimy zaawansowane kampanie w wyszukiwarce Google, dzięki którym nasi partnerzy zdobywają nowych klientów. Korzystamy przy tym za najnowszych technologii, co pozwala nam obniżać koszty i zwiększać liczbę konwersji.

Czytaj

Chcesz mieć pewność, że Twoje kampanie prowadzone są w najbardziej efektywny sposób? Skontaktuj się z nami!

Napisz do nas