news

Inteligentne kampanie e-commerce

22 stycznia 2020

Rok 2019 to był dla Google czas intensywnej automatyzacji, której efektem jest m.in. inteligentna kampania produktowa (iPLA). Dzięki iPLA mamy do dyspozycji narzędzie, które optymalizuje działania kampanii produktowych w czasie rzeczywistym. Wystarczy dostarczyć systemowi dane, a on je zestawi i utworzy odpowiednie treści reklamowe, sprawdzi, która z kombinacji reklam okaże się najtrafniejsza, automatycznie dopasuje stawkę i wyświetli reklamę. Inteligentne kampanie produktowe mogą się wyświetlać w sieci wyszukiwania Google, sieci reklamowej, na YouTubie i Gmailu.

Warto jednak pamiętać, że prowadzenie kampanii nie zaczynamy od wersji „smart”. Inteligentne kampanie produktowe bazują na algorytmach samouczących się, wykorzystując dane z pliku produktowego, ale również dane z konta Google Ads (wcześniej prowadzone kampanie produktowe i listy remarketingowe). Są one kierowane do odbiorców remarketingu, do których należą odwiedzający naszą witrynę. Zatem aby nasza kampania była aktywna, musimy wcześniej już prowadzić kampanie reklamowe i stale dodawać nowych użytkowników.

O tym, co jest potrzebne, aby je uruchomić oraz jak wykorzystać ich potencjał w branży e-commerce, warto przeczytać w artykule Macieja Kapuścińskiego dla serwisu „Marketing przy kawie”.

Przeczytaj artykuł

Dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes!

Napisz do nas