artykuł

Guest blogging – czym jest i jak wykorzystać go w SEO?

16 czerwca 2021

Od dłuższego czasu zarówno blogi, jak i sami blogerzy cieszą się coraz większym zainteresowaniem. To zupełnie zrozumiałe – blogi można zakładać bez względu na tematykę. Jest to doskonały sposób na dzielenie się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem w danej dziedzinie. Ale wiele osób nie zdaje sobie sprawy z faktu, że blog może okazać się również doskonałym narzędziem ułatwiającym promocję marki czy firmy. Jak to możliwie? Spieszymy z odpowiedzią!

Guest blogging lub inaczej guest posting to nic innego jak gościnne publikowanie treści – i to zarówno w formie udostępniania własnego artykułu na czyimś blogu, jak i wpisów czy postów innego blogera na stronie naszej marki. Warto pamiętać, że zdecydowana większość artykułów i wpisów pojawiających się na naszych platformach i w mediach społecznościowych powinna być naszym własnym dziełem, ale czasem warto zamieścić zewnętrzną treść w ramach guest blogginu. Takie działania są jedną z form wzmacniania SEO i budowania naszego wizerunku w ramach public relations.

Pamiętajmy, że zamieszczenie artykułu innego blogera na swojej stronie internetowej jest techniką SEO on-site. Z kolei publikowanie autorskich treści na innych blogach to SEO off-site.

Jakie korzyści niesie ze sobą opublikowanie tekstu innego blogera na swojej stronie internetowej? Przede wszystkim poszerzamy zakres tematyczny naszego bloga, oferując czytelnikom zagadnienia uzupełniające poruszane na stronie tematy. Inna forma przekazu może też okazać się dla nich interesująca odmianą. Ogromne znaczenie ma też dodatkowy content, dzięki któremu poszerzymy listę słów kluczowych, na które wyświetla się nasza strona. Ponadto pojawienie się treści znanego i cenionego w danym środowisku autora może znacząco wpłynąć na zwiększenie ruchu na naszym blogu. Osoba, która zostanie przez nas zaproszona do współpracy w ramach gościnnego blogowania z pewnością wspomni o tym na swojej stronie czy w social mediach. Trzeba jednak pamiętać, aby tematyka, w której specjalizuje się osoba zaproszona do współpracy, była podobna do tej, którą sami dzielimy się z odbiorcami – aby była jej wartościowym poszerzeniem.

Jak już wspominaliśmy, guest blogging może być również działaniem z zakresu SEO off-site. Publikując nasz artykuł na stronie innego blogera, mamy możliwość umieszczenia linku do naszej strony. To doskonały sposób wsparcia naszej witryny w rankingu Google! Ciekawy wpis ma zachęcić jego czytelników do odwiedzenia naszej witryny i przyjrzenia się nieco bliżej publikowanym przez nas treściom.

W guest bloggingu przede wszystkim ważne jest przygotowanie merytoryczne. Unikajmy pisania o niczym czy nadmiernego nasycenia tekstu linkami i słowami kluczowymi – zachowanie umiaru to podstawa! Pamiętajmy też, że kopiowanie treści z innych stron internetowych jest niedopuszczalne. Tylko ciekawe w formie i oryginalne treści pomogą nam zbudować pozycję eksperta w danej dziedzinie.

Zwróćmy też uwagę, że kolejną zaletą takiej formy współpracy jest zbudowanie sieci kontaktów, tzw. networking, które możemy wykorzystać, przygotowując konferencje czy konkursy.

Dzięki wartościowym treściom docierasz do nowych klientów, a w rezultacie możesz zwiększyć sprzedaż. Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy poprawić widoczność Twojej witryny w wyszukiwarce!

Napisz do nas