news
Google Ads – najważniejsze zmiany w 2022 r.
RSA zamiast rozszerzonych reklam tekstowych
Na przestrzeni lat Google wprowadzało wiele nowych formatów reklam w wyszukiwarce. W 2016 roku pojawiły się rozszerzone reklamy tekstowe, które zniknęły w czerwcu 2022. Zamiast tego nowym domyślnym typem reklamy Google są elastyczne reklamy w wyszukiwarce (RSA). Oferując możliwość dodania 15 różnych nagłówków i 4 tekstów reklam, pozwalają na ogromna liczbę kombinacji. Jednak warto zwrócić uwagę, że niesie to ze sobą zagrożenia – system może stworzyć kombinację, która nie zadziała dobrze, a marka straci kontrole nad komunikatami i procesem testowania.
Performance Max
W 2018 roku Google udostępnił inteligentne kampanie produktowe, aby pomóc firmom tworzyć reklamy produktowe w wyszukiwarce, sieci reklamowej i YouTube. W 2019 wprowadził kampanie lokalne, aby pomóc lokalnym przedsiębiorcom prezentować profil swojej firmy w wyszukiwarce, Mapach, Gmailu, sieci reklamowej i YouTube. Obie te kampanie były dobry rozwiązaniem dla firm, które miały mniejsze budżety.
W minionym roku formy te zastąpił najnowszy typ kampanii – Performance Max. Oferuje on większy zasięg, więcej miejsc docelowych, w tym w kanale Google Discovery, i większą automatyzację, co dla wielu reklamodawców wiąże się ze znacznym wzrostem konwersji przy niższym CPA bez konieczności zarządzania większą liczbą kampanii.
Kampania Performance Max opiera swoje funkcjonowanie na współdziałaniu różnych technologii automatyzacji od Google, m.in. ustalania stawek, optymalizacji budżetu, kreacji, atrybucji i list odbiorców. Wykorzystuje przy tym wyznaczone cele reklamowe (np. docelowe wartości CPA lub ROAS) oraz zasoby kreacji, sygnały dotyczące odbiorców i opcjonalne udostępnione pliki danych.
Kampania korzysta z modeli systemów uczących się do optymalizacji stawek i miejsc docelowych pod kątem zwiększania liczby lub wartości konwersji. Ważne jest jednak wcześniejsze przekazanie danych wejściowych, np. sygnałów dotyczących odbiorców (w tym dane klientów) oraz wysokiej jakości teksty, obrazy i filmy, które mogą znacznie polepszyć skuteczność kampanii.
Audio i wideo
Rewolucja audio nabrała tempa. Latem 2022 roku Google wprowadził nowe funkcje do reklam wideo, m.in. reklamodawcy mogą dodawać do swoich reklam lektora. Według badań Google włączenie tej funkcji może zwiększyć rozpoznawalność reklamy o 25% i obniżyć koszt jednego pozyskanego użytkownika o 50% w porównaniu z oryginalnymi reklamami.
W Google pojawiły się też nowe reklamy audio przeznaczone dla reklamodawców, którzy chcą docierać do użytkowników podczas słuchania muzyki lub podcastów, które w 2022 roku zyskują coraz większe znaczenie.