news

Forma ma znaczenie – o dobrych i złych praktykach content marketingu

20 maja 2022

Content marketing, nazywany także marketingiem treści, polega na tworzeniu i dystrybuowaniu wartościowych i angażujących przekazów. Jego celem jest dotarcie do jak największej liczby zainteresowanych i ściśle określonych odbiorców. Dlatego tak ważne jest, aby tworzony content odpowiadał na oczekiwania i potrzeby użytkowników, np. poprzez rozwiązanie trapiącego ich problemu, ale także dostarczanie informacji czy po prostu rozrywki. Z marketingowego punktu widzenia nadrzędnym celem jest oczywiście pozyskanie potencjalnych klientów.

Bez względu na to, jak umiejscowimy źródła content marketingu, obecnie jest jedną z najskuteczniejszych i najpopularniejszych form marketingu. Warto jednak pamiętać, że mamy do dyspozycji wiele różnych jego form. Należą do nich nie tylko treści pisane, spośród których najpopularniejsze to: posty na blogu, aktualności, FAQ, opisy kategorii i produktów, teksty na podstronę „o nas” czy artykuły gościnne, tzw. guest posting. Są one mocno zróżnicowane, dlatego zawsze należy dostosować je do grupy docelowej.

Dobry content marketing ma za zadanie przyciągnąć i zaangażować odbiorców. To, jak go wykorzystamy, zależy oczywiście od rodzaju tworzonych treści i pożądanych efektów. Ponieważ głównym założeniem powinno być zdobycie nowych odbiorców (czytelników), a w przypadku e-commerce – potencjalnych klientów, prezentowane treści powinny być przede wszystkim użyteczne, jasne i przekazane w czytelnej formie. Pamiętajmy, że odpowiednie treści są w stanie znacznie zwiększyć wzrost wyświetleń i ruch na stronie, a to z kolei może oznaczać zdobycie nowych klientów, a co za tym idzie – zwiększenie sprzedaży.

O tym, jak prawidłowo ustalić strategię content marketingową, jakie są dobre i złe praktyki w e-commerce i jak wpływa on na pozycjonowanie witryny, w serwisie nowymarketing.pl pisze nasza SEO copywriterka Luiza Pastuszka.

Przeczytaj artykuł.

Zadbaj z nami o wysoką pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce!

Napisz do nas