news
Boty rekrutacyjne Google i TikTok miażdżący konkurencję! SEM News 6/2022
Sztuczna inteligencja od Google’a pomoże ci przećwiczyć rozmowę o pracę, TikTok wsysa użytkowników na 27 godzin miesięcznie, Netflix szuka nowej drogi, a Instagram zmienia ikonę. Czyli ostatnie 2 tygodnie wydarzeń internetowo-reklamowych w pigułce!
Zaczynamy od małego quizu i zabawy w szczegóły. Porównaj stare logo Instagrama do nowego. Teraz można spokojnie znaleźć różnice. Zmiana nastąpiła tydzień temu i bardziej świetlistą ikona podobno oburzyła kilka osób. Chociaż może to taka forma chwalenia się, że w ogóle to zauważyli.
Ale na rynku serwisów społecznościowych nastąpiło trochę więcej zmian.
Przede wszystkim agresywne algorytmy TikToka wypychają go na prowadzenie, jeżeli chodzi o średni czas użycia przez użytkowników. Ekwadorski serwis TheNetworkEC opublikował informację, że TikTok globalnie wyprzedził wszystkich graczy, jeżeli chodzi o czas spędzany na nim przez użytkowników. Średni to jest już blisko 26 godzin miesięcznie.
W Polsce na razie jeszcze trochę mniej, ale według kwietniowego Mediapanelu i u nas TikTok jest liderem spędzanego na nim czasu z wynikiem blisko 16 godzin i właśnie zdeklasował dotychczasowego króla, czyli Facebooka, gdzie przeciętny użytkownik spędził lekko ponad 15 godzin.
Jeżeli chodzi o zasięgi w Polsce, to według badania MediaPanel Facebook nadal jest na pierwszym miejscu, Instagram na drugim, a TikTok na trzecim. Jednak gdyby w Polsce YouTube był traktowany jako serwis społecznościowy, to byłby liderem zarówno zasięgu, jak i spędzanego na nim czasu z ponad 18 godzinami.
Zmiany w TikToku
Wracając do TikToka, to w serwisie kolejne zmiany.
- Pierwsza to zmiana dotycząca rynku reklamowego i współpracy marek z influencerami. Wprowadzone zostanie Branded Mission jako narzędzie do bezpośredniej współpracy, z pominięciem agencji, przez twórców spełniających kryteria. Dodatkowo system będzie powiązany z systemem TikTok Pulse – czyli dzieleniem się z twórcami wpływami z reklam.
- Kolejna nowość od TikToka dotyczy już rynku twórców. Serwis umożliwi oznaczanie i tagowanie osób tworzących materiały i osób, które zainspirowały treści.
OK, zanim przejdziemy do poczynań wielkiego G, jeszcze ciekawostka socialowa.
Meta opublikowała Facebook Transparency Report. Ciekawa lektura, jeżeli chodzi o źródła ruchu w ramach Facebooka. Jednak chyba najbardziej uderzającą rzeczą okazuje się to, że pośród najbardziej rozpowszechnianych linków w serwisie jest sporo spamu. Na top 20 linków 30% to spam. W tym numer 1 i numer 2. Więcej kwiatków i wiedzy do znalezienia w raporcie transparentności Facebooka za druga połowę 2021.
Zmiany w Google
I przechodzimy do poczynań wujka Google.
Google eksperymentuje z reklamami w wynikach wyszukiwania w mobile poprzez dodawanie faviconu obok wyświetlanego urla. Dodatkowo eksperyment obejmuje testowanie nazw oznaczania linków reklamowych jako “adverisement”, “spondored” i “ad”. Zapewne najlepiej klikalna opcja lub kombinacja zagości niedługo na stałe w wyszukiwarce.
Co do puszczania i analizowania reklam , to dostajemy właśnie garść zautomatyzowanych narzędzi do monitorowania reklam wideo:
- Programmatic video signals- pokazuje skuteczność na różnych platformach wideo.
- The Video Ad Serving Template (VAST) errors – pozwoli raportować błędy dotyczące wywołań reklam związanych z niewłaściwymi ustawieniami
- Video Performance Alertu – jeszcze beta – ale można ustawić parametry, które będą generować maila z powiadomieniem.
- Real Time Video Reporting – czyli wszystko co powyżej w czasie rzeczywistym, żeby można wyłapywać problemy szybciej.
OK, to tyle z naszego subiektywnego przeglądu nowości.