news
Biznes wg fiskusa – kampania na Facebooku nie jest kosztem
Urząd skarbowy kwestionuje rozliczanie przez przedsiębiorców wydatków jakie ponoszą za reklamę na Facebooku. Według fiskusa faktury są w oparciu o prawo obowiązujące w miejscu zarejestrowania europejskiego Facebooka, czyli w Irlandii.
Zdaniem Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej wliczanie w koszta wydatków jest sprzeczne z rozporządzeniem ministra finansów w sprawie prowadzenia księgi przychodów i rozchodów. Każdy wpis w tej księdze powinien być udokumentowany „twardymi” dowodami – fakturą, fakturą VAT RR, rachunkiem lub dokumentami celnymi. Nie można za takowe uznać raporty z transakcjami za wykupione reklamy w portalu Marka Zuckerberga. Fiskus jednoznacznie kwalifikuje taką sytuację – brak udokumentowania kosztów uniemożliwia uwzględnienie w rozliczeniu.
Przedstawiciele przedsiębiorców krytykują skarbówkę za brak uwzględniania realiów prowadzenia nowoczesnego biznesu i lekceważenie potężnej roli jaką media społecznościowe pełnią w działalności gospodarczej. W każdym razie firmy, które wynajmą Result Media do prowadzenia kampanii w social mediach mogą liczyć na pełne zaliczenie do kosztów wydatków poniesionych na kampanie facebookowe – fakturę zapłaconą naszej agencji za obsługę w social mediach w pełni i zgodnie z literą prawa można zaliczyć jako poniesiony koszt.
Dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes!