artykuł
Współpraca klient – agencja (cz. 4). Dostęp do kont Facebooka
Promocja w social mediach to jedną z najskuteczniejszych form płatnej promocji oferowanych produktów czy usług. Wiele firm, prowadząc kampanie na Facebooku, zanim zdecyduje się na powierzenie tych działań agencji, korzysta ze swojego konta osobistego. Warto jednak zarówno konto reklamowe, jak i sam fanpage zgrupować w ramach narzędzia Business Manager (menedżer firmy).
Menedżer firmy to narzędzie ułatwiające zarządzanie płatną promocją w serwisie społecznościowym także zasobami takimi jak Fanpage, grupy odbiorców czy też zaawansowane projekty atrybucji. Jeżeli firma dopiero zaczyna promować się na Facebooku, powinna utworzyć Menedżera firmy oraz konto reklamowe. Jeśli ma już konto, może przyznać określony dostęp agencji.
Konto reklamowe
Na koncie reklamowym Facebooka mamy do wyboru 3 typy ról, które mają różne uprawnienia:
- Administrator – może zarządzać uprawnieniami innych administratorów; tworzyć, modyfikować i wyświetlać reklamy.
- Reklamodawca – może przeglądać i edytować reklamy oraz konfigurować je z wykorzystaniem przypisanej metody płatności.
- Analityk – może jedynie wyświetlać reklamy i przeglądać raporty.
Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową w zakresie prowadzenia płatnych kampanii Facebook Ads. Firma może nadać status partnera agencji, a już w ramach dostępu partnerskiego przydzielani są specjaliści, którzy bezpośrednio będą się zajmować prowadzeniem kampanii.
Jako właściciel konta firma ma oczywiście stały dostęp do raportów oraz edycji reklam. Warto pamiętać, że osoba lub agencja, której firma chce udostępnić konto reklamowe, musi posiadać swój profil na Facebooku.
Po stronie firmy jest też wybór formy finansowania prowadzonych przez agencję działań reklamowych (np. firma sama dokonuje płatności za wydatki mediowe bądź agencja podpina swoją linię płatniczą). Pamiętajmy przy tym, że właściciel konta może zarządzać linią kredytową, zatem jeśli firma jako klient przyzna partnerstwo agencji, nie może ona dodać do konta swojego kredytowania.
Kolejnym zadaniem jest nadanie uprawnień osobom, które będą pracować nad konkretnym fanpagem. Mamy tu dwie kategorie:
- Dostęp standardowy – aby wskazać zadania, które dana osoba ma wykonywać.
- Dostęp administratora – dostęp na poziomie administratora umożliwi danej osobie zarządzanie zasobami i wykonywanie wszystkich dostępnych zadań.
Standardowy dostęp pozwala na zarządzanie kampaniami – tworzenie reklam, przeglądanie raportów i reklam czy ich edycję. Dostęp administratora daje możliwość zarządzania kontem reklamowym – kontrolowanie jego ustawień, finansów i uprawnień, tworzenie, edytowanie i przeglądanie reklam oraz wyświetlanie raportów.
Fanpage
Aby prowadzić kampanię na Facebooku, konieczny jest firmowy fanpage. Ustalając zasady współpracy, tu także warto pamiętać, że to firma jest właścicielem strony i ona daje odpowiednie uprawnienia agencji. Firma ustala role na stronie oraz ustawienia – może samodzielnie zamieszczać posty i zarządzać zapleczem fanpage’a lub wyznaczyć do tego agencję.
Role, jakie firma może przypisać agencji, w przypadku fanpage’a to:
- Administrator strony – ma wszystkie możliwe uprawnienia: może tworzyć reklamy, publikować treści w imieniu strony, odpowiadać na komentarze i je usuwać, a także nadawać uprawnienia.
- Redaktor strony – podsiada ww. uprawnienia poza nadawaniem i usuwaniem uprawnień.
- Moderator strony – może wysyłać wiadomości w imieniu strony, odpowiadać na komentarze i je usuwać, tworzyć reklamy i wyświetlać statystyki.
- Reklamodawca strony – może tworzyć reklamy, wyświetlać statystyki oraz sprawdzać, kto umieścił posty w imieniu strony.
- Analityk strony – jego uprawnienia ograniczają się do wyświetlania statystyk oraz sprawdzania, kto zamieścił post w imieniu strony.
Jeżeli agencja ma moderować jego zawartość, np. odpowiadać na komentarze, konieczny jest dostęp jako moderator. Jeśli jej zadaniem będzie przygotowywanie postów, potrzebuje dostępu jako redaktor. Poziom administratora powala dodatkowo zarządzać uprawnieniami. Do realizacji reklam wystarczy poziom „reklamodawca”.
Analogicznie do opisanych tu zasad, firma może nadać uprawienia do pozostałych zasobów, takich jak dziedziny działalności (Facebook Attribution), pixele czy katalogi produktów.
W cyklu artykułów opisaliśmy zasady dotyczące dostępów do kont analitycznych i reklamowych, w tym Google Ads, które umożliwią agencji prowadzenia działań na rzecz klienta. Pamiętajmy przy tym, że działania online są obecnie najskuteczniejszym kanałem reklamowym. Większość klientów zainteresowanych podjęciem współpracy z danym kontrahentem zaczyna od sprawdzenia informacji na jego temat znajdujących się w internecie. Doświadczone agencje marketingowe świadczą swoje usługi kompleksowo, a więc przygotowują pełną strategię reklamową marki, układając konkretne plany i harmonogramy realizacji poszczególnych działań, które przynoszą firmie wymierne korzyści biznesowe. Dzięki nim nie tylko może ona dotrzeć do coraz szerszego grona potencjalnych klientów, ale też nawiązać kolejne relacje biznesowe. Warto wziąć to pod uwagę i nawiązać współpracę z certyfikowaną, doświadczoną agencją marketingową, która jako partner wesprze firmę w realizacji jej celów.
Mariusz Sosnowski
Client Service Director
Od 12 lat związany jest z branżą marketingu internetowego. W Result Media odpowiada za przygotowywanie strategii dla klientów oraz koordynację prac w dziale Client Service.
Oferta
Strona
Wzorowa współpraca z agencją? Oczekujesz wymiernych rezultatów? Sprawdź nas!
Czytaj
Jeśli chcesz skutecznie dotrzeć do nowych klientów w kampaniach na platformach społecznościowych, skontaktuj się z nami!