artykuł
Rozszerzenia reklam – dlaczego warto je stosować
Poprzednio pisaliśmy o optymalizacji treści reklam, teraz skupimy się na funkcji rozszerzenia reklam i wykorzystaniu ich w działaniach optymalizacyjnych.
Funkcja rozszerzenia reklam w Google Ads umożliwi wyświetlanie w reklamie dodatkowych informacji o firmie. Dzięki temu zajmowana przez firmę przestrzeń reklamowa powiększa się, a to zazwyczaj skutkuje większym współczynnikiem klikalności reklamy.
Rozszerzenia reklam pozwalają dostarczyć użytkownikowi dodatkowych informacji o oferowanym produkcie lub usłudze. Niektóre z nich pozwalają na szybki i łatwy kontakt z firmą. Najpopularniejsze rozszerzenia to m.in. przyciski połączeń, informacje o lokalizacji czy linki do określonych części witryny, np. portfolio czy rekrutacji.
Warto pamiętać, że dodanie do reklamy rozszerzenia jest bezpłatne. Opłata naliczana jest jak zawsze za kliknięcia reklamy wraz z rozszerzeniem. Gdy więc użytkownik zadzwoni z rozszerzenia połączeń, opłata będzie naliczona jak za kliknięcie.
Rozszerzenia automatyczne
Niektóre rozszerzenia są dodawane przez Google Ads automatycznie, gdy system przewiduje, że poprawią one skuteczność przygotowanej reklamy. Są to najczęściej dane kontaktowe oraz adres. Wiele rozszerzeń wymaga jednak pewnej konfiguracji – są to tzw. rozszerzenia ręczne, które musimy sami dodać do kampanii. Rozszerzenia automatyczne, które nie wymagają konfiguracji, nie są widoczne wśród opcji podczas tworzenia rozszerzeń ręcznych.
Do rozszerzeń automatycznych należą:
- automatyczne rozszerzenie połączeń,
- automatyczne rozszerzenie wiadomości,
- dynamiczne rozszerzenie linków do podstron,
- dynamiczne rozszerzenie informacji w witrynie,
- automatyczne rozszerzenie lokalizacji,
- rozszerzenie z ocenami sprzedawców,
- dynamiczne rozszerzenia objaśnień.
Warto jednak sprawdzać, czy Google utworzył na naszym koncie rozszerzenia automatyczne, ponieważ może się okazać, że do naszej reklamy został dodany np. nieaktualny numer telefonu, link do podstrony, na której nie ma żadnych informacji lub wyrwany z kontekstu fragment, który Google uzna za potencjalne rozszerzenia objaśnień. Jeśli tak się stało, trzeba je wyłączyć i stworzyć samodzielnie takie, na których nam zależy i które zrealizują nasz cel.
Rozszerzenia ręczne
Ręczne rozszerzenia to:
- rozszerzenia lokalizacji,
- rozszerzenia powiązanej lokalizacji,
- rozszerzenia objaśnień,
- rozszerzenia połączeń,
- rozszerzenia wiadomości,
- rozszerzenia linków do podstron,
- rozszerzenia informacji w witrynie,
- rozszerzenia cen,
- rozszerzenia aplikacji.
Dzięki rozszerzeniom lokalizacji w reklamie pojawią się m.in. adres firmy, odległość czy wskazówki dojazdu. Natomiast rozszerzenia powiązanej lokalizacji pomogą znaleźć sprzedawców, kontrahentów, którzy mają w ofercie produkty danej firmy.
Aby zachęcić użytkowników do kontaktu, warto użyć opcji rozszerzenia połączeń, czyli dodać do reklamy numeru telefonu lub przycisk połączenia. Natomiast dzięki rozszerzeniu wiadomości użytkownik będzie mógł z poziomu wyszukiwarki wysłać do firmy wiadomość mailową.
Rozszerzenia linków do podstron mogą kierować użytkowników bezpośrednio na konkretne strony witryny, np. „Godziny pracy” lub „Złóż zamówienie”. Warto pamiętać, że linki do podstron ustawiane ręcznie będą zawsze wyświetlane zamiast dynamicznych linków do podstron, jeśli są dostępne i jeśli reklama korzysta z danego rozszerzenia.
Dzięki rozszerzeniom objaśnień można dodać do reklamy informację, np. „Bezpłatna dostawa” czy „Całodobowa obsługa klienta”, co dodatkowo może zachęcić klienta do działania.
Rozszerzenia informacji w witrynie pozwalają wybrać jeden z domyślnych nagłówków, np. kategoria produktów lub usług, by wraz z reklamą wyświetlać najbardziej interesujące dla klientów informacje.
Skorzystanie z rozszerzenia cen pomoże klientom przeglądać produkty z cenami bezpośrednio z poziomu reklamy.
Jeśli chcemy zachęcić użytkowników do pobrania aplikacji, warto użyć rozszerzeń aplikacji. Ten typ rozszerzenia jest dostępny na urządzenia mobilne i tablety zarówno z Androidem, jak i iOS.
Rozszerzenia formularzy kontaktowych mają zachęcić użytkowników, by przekazywali swoje dane kontaktowe (np. adres e-mail, numer telefonu itp.), gdy zainteresują ich oferowane przez nas produkty lub usługi.
Oczywiście wybór typu rozszerzenia zależy od celu, jaki firma chce osiągnąć daną reklamą. Rozszerzenia połączeń zastosujemy, jeśli zależy nam na tym, aby klient zadzwonił do firmy lub napisał maila, natomiast rozszerzenia cen – gdy mamy np. specjalną ofertę z rabatami.
Kluczowa jest także analiza efektywności rozszerzeń oraz dopasowania ich do zapytania użytkownika. Rozszerzenie możemy ustawić na poziomie grupy reklam, kampanii oraz konta, co zdecydowanie ułatwia ich dopasowanie do oczekiwań reklamodawcy. Oprócz tego warto zwrócić uwagę na ustawianie harmonogramu emisji, np. dla rozszerzeń połączeń. Być może nie chcemy, aby potencjalny klient dzwonił do nas w nocy – w to miejsce możemy ustawić rozszerzenie wiadomości.
W kolejnej części naszego cyklu opiszemy zagadnienia związane z budżetem przeznaczonym na kampanię oraz odpowiednim dopasowaniem stawek za słowa kluczowe.
Jeśli chcesz mieć pewność, że przygotowane reklamy realizują Twoje cele biznesowe, skontaktuj się z nami!