news

Facebook Attribution, czyli jak zbierać dane o użytkowniku, a nie o cookies

6 października 2020

Klienci online coraz bardziej świadomie podejmują decyzje zakupowe. Zanim internauci dokonają zakupu, szukają inspiracji, sprawdzają opinie o produktach czy usługach, porównują ofertę i cechy produktów konkurencyjnych. A do wyboru mają mnóstwo produktów i praktycznie cały świat.

Obserwujemy również zmianę przebiegu samego procesu zakupowego. Możliwości, które oferuje internet, powodują, że ścieżki prowadzące do konwersji są coraz dłuższe. W całym procesie bierze udział wiele przeplatających się kanałów reklamowych: media społecznościowe, wyszukiwarki, reklamy graficzne czy działania remarketingowe.  Coraz trudniejsze jest więc przypisanie konwersji do źródła wizyty, czyli właśnie atrybucja.

Tradycyjne narzędzia marketingowe do atrybucji, które wykorzystują pliki cookie i często analizują ostatnie kliknięcia, mogą prezentować niepełny obraz wpływu poszczególnych działań reklamowych na wyniki kampanii. Facebook Attribution oferuje pełniejszy obraz drogi klienta, dzięki czemu ułatwia podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

Jaka jest różnica miedzy Facebook Attribution a Google Analytics i jak skonfigurować ustawienia, aby analizowania efektywności prowadzonych działań we wszystkich kanałach reklamowych, pisze w serwisie nowymarketing.pl nasz traffic & webdevlopment director Maciej Kapuściński.

Przeczytaj artykuł

Zbudujemy społeczność wokół Twojej marki, wykorzystamy rozwijane przez social media możliwości sprzedażowe, promując Twoje produkty z wykorzystaniem angażujących form reklamowych! 

Napisz do nas