news
Inteligentne kampanie e-commerce
Rok 2019 to był dla Google czas intensywnej automatyzacji, której efektem jest m.in. inteligentna kampania produktowa (iPLA). Dzięki iPLA mamy do dyspozycji narzędzie, które optymalizuje działania kampanii produktowych w czasie rzeczywistym. Wystarczy dostarczyć systemowi dane, a on je zestawi i utworzy odpowiednie treści reklamowe, sprawdzi, która z kombinacji reklam okaże się najtrafniejsza, automatycznie dopasuje stawkę i wyświetli reklamę. Inteligentne kampanie produktowe mogą się wyświetlać w sieci wyszukiwania Google, sieci reklamowej, na YouTubie i Gmailu.
Warto jednak pamiętać, że prowadzenie kampanii nie zaczynamy od wersji „smart”. Inteligentne kampanie produktowe bazują na algorytmach samouczących się, wykorzystując dane z pliku produktowego, ale również dane z konta Google Ads (wcześniej prowadzone kampanie produktowe i listy remarketingowe). Są one kierowane do odbiorców remarketingu, do których należą odwiedzający naszą witrynę. Zatem aby nasza kampania była aktywna, musimy wcześniej już prowadzić kampanie reklamowe i stale dodawać nowych użytkowników.
O tym, co jest potrzebne, aby je uruchomić oraz jak wykorzystać ich potencjał w branży e-commerce, warto przeczytać w artykule Macieja Kapuścińskiego dla serwisu „Marketing przy kawie”.
Dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes!