Ads
Rozszerzenia reklam w Google Ads
Spis treści
Rozszerzenia reklam w Google Ads to nic innego jak dodatkowe informacje, które można dodać do swoich reklam, aby były bardziej atrakcyjne dla potencjalnego klienta. Pozwalają one lepiej przedstawić ofertę poprzez wyróżnienie aspektów istotnych z punktu widzenia konwersji, takich jak dodanie numeru kontaktowego lub formularza, a także linku do wybranej kategorii produktowej. Reklama zostaje wzbogacona o dodatkowy tekst, a jej objętość rośnie, co przyczynia się do lepszej widoczności w wyszukiwarce Google.
Rodzaje rozszerzeń Google Ads
Rozszerzenia w Google Ads pozwalają na różnorodne sposoby personalizacji reklam, dostosowując je do specyfiki kampanii i preferencji użytkowników. Dodanie rozszerzenia reklam jest bezpłatne, chociaż w niektórych sytuacjach ich aktywacja wymaga wykonania dodatkowych działań. Jakie są rodzaje rozszerzeń do reklam Google Ads?
Rozszerzenia linków do podstron
Rozszerzenia linków do podstron umożliwiają dodanie linków prowadzących do konkretnych podstron na stronie internetowej w kampanii w sieci wyszukiwania, co pozwala klientom na szybkie odnalezienie poszukiwanych przez ich informacji lub natychmiastowe przekierowanie do interesującej ich oferty.
Rozszerzenie objaśnień
Rozszerzenia objaśnień umożliwiają dodanie reklamy tekstowej, czyli krótkich tekstów objaśniających korzyści oraz zalety przedstawianej oferty. Dzięki tym informacjom klienci otrzymują bardziej szczegółowe informacje o firmie, które uzyskują przed szczegółowym zapoznaniem się z ofertą. Jeden tekst może zawierać maksymalnie 25 znaków. Takich tekstów dodać możemy 20, a maksymalnie przy jednej reklamie może wyświetlić się ich 10, Google wybierze najskuteczniejsze rozszerzenia objaśnień dla danej reklamy. Za pomocą rozszerzeń objaśnień warto promować np. bezpłatną dostawę, całodobową obsługę, wysyłkę w 24h lub 30 dni na zwrot itp.
Rozszerzenie lokalizacji
Rozszerzenia lokalizacji pozwalają użytkownikowi wyświetlić adres firmy oraz jego odległość od miejsca z reklamy. Po kliknięciu daną lokalizację klient automatycznie zostaje przeniesiony do map Google. Tego typu rozszerzenie jest szczególnie korzystne dla firm lokalnych i reklam nastawionych na odbiór przez lokalnych klientów. Pozwalają klientom na znalezienie adresu firmy bez konieczności szczegółowego zapoznawania się z witryną internetową.
Rozszerzenia informacji w witrynie
Rozszerzenia informacji pozwalają dokładniej pokazać, co znajduje się w naszej ofercie. Google daje nam do wyboru 13 podtypów rozszerzeń informacji w witrynie, są to między innymi: usługi, marki, typy, modele, kursy, style, udogodnienia. Rozszerzenie informacji w witrynie pozwala użytkownikom zdobyć znacznie więcej informacji o ofercie już na stronie wyników wyszukiwania Google.
Rozszerzenie cen
Rozszerzenia cen wyświetlają ceny produktów lub usług bezpośrednio w reklamie, co może łatwo zachęcić potencjalnego klienta do zakupu. Rozszerzenie tego typu jest najkorzystniejsze dla reklam sklepów internetowych. Umożliwiają dodanie do reklamy maksymalnie ośmiu kart, które będą prowadzić po kliknięciu do dedykowanego produktu oraz umożliwiają dodanie krótkiego nagłówka i opisu na 25 znaków każdy. Dodanie rozszerzenia cen zwiększa szansę na konwersje, ponieważ w reklamę klikną osoby zainteresowane podaną ceną produktu lub usługi.
Rozszerzenie promocji
Rozszerzenia promocji podkreślają aktualne promocje i oferty specjalne. Rozszerzenie jest przydatne dla sklepów internetowych prowadzących sprzedaż sezonową np. z okazji Walentynek, Dnia Matki itp. lub w przypadku wyprzedaży. W kontekście tego rozszerzenia jest możliwość ustawienia ograniczonego czasu, w jakim będzie działało rozszerzenie oraz dodanie szczegółów promocji np. „przy zakupie powyżej…”, „przy zakupie dwóch sztuk”.
Rozszerzenie połączeń
Rozszerzenia połączeń umożliwiają dodanie numeru telefonu do reklamy, dzięki czemu użytkownicy nie tylko mogą kliknąć reklamę, ale również mogą bezpośrednio z niej zadzwonić. Szczególnie ważne i przydatne dla firm reklamujących lokalne usługi, które chcą zwiększyć ilość połączeń. Potencjalny klient może zadzwonić za pomocą jednego kliknięcia. W tym rozszerzeniu mamy możliwość ustawienia czasu, w którym rozszerzenie ma się wyświetlać np. tylko pomiędzy 8 a 16.
Rozszerzenie formularzy kontaktowych
Rozszerzenia formularzy kontaktowych pozwalają na zbieranie danych kontaktowych od potencjalnych klientów bezpośrednio z reklamy. Do wyboru mamy kilka pytań podstawowych takich jak: nazwa czy numer telefonu oraz pytania kwalifikujące.
Rozszerzenia aplikacji
Rozszerzenia aplikacji pozwalają na dodanie linku do sklepu z aplikacjami (Google Play lub App Store), dzięki czemu użytkownik po kliknięciu takiego rozszerzenia, przechodzi do strony aplikacji w sklepie odpowiadającemu jego systemowi operacyjnemu, co pozwala mu na szybkie pobranie aplikacji. Jest to propozycja dla firm, które chcą wypromować i zwiększyć ilość pobrań swojej aplikacji.
Rozszerzenia graficzne
Rozszerzenie graficzne pozwala na dodanie grafiki do reklamy, zwiększając jej estetykę, co ma bardziej zachęcić potencjalnego klienta do konwersji.
Czy warto stosować rozszerzenia reklam w Google Ads?
Dzięki kampaniom w sieci reklamowej z zastosowaniem rozszerzeń reklam potencjalni klienci mają możliwość zapoznania się z kilkoma szczegółami oferty jeszcze przed kliknięciem reklamy. Dodatkowe informacje, które wyświetlają się w reklamach, mogą zwiększać ich trafność i współczynnik klikalności. Dzięki temu wzrośnie Twój zwrot z inwestycji, bo kliknięcia będą pochodziły od osób bardziej zainteresowanych ofertą.
Jak dodać rozszerzenia reklam?
Rozszerzenia reklam możemy dodać na trzech poziomach: konta, kampanii lub grupy reklam. W celu utworzenia rozszerzeń musimy w panelu Google Ads z menu po lewej stronie wybrać zakładkę „komponenty”.
Czym są rozszerzenia automatyczne?
Automatyczne rozszerzenia reklam Google są to rodzaje rozszerzeń, które są tworzone automatycznie przez system Google Ads na podstawie zawartości Twojej strony internetowej, danych z konta Google Ads i innych rozszerzeń używanych na koncie.
Obecnie dostępne rozszerzenia automatyczne to:
- dynamiczne linki do podstron,
- dynamiczne objaśnienia.
- dynamiczne rozszerzenia informacji,
- oceny sprzedawców,
- dłuższe nagłówki reklam,
- automatyczne aplikacje,
- automatyczne lokalizacje,
- dynamiczne obrazy,
- dynamiczne nazwy firm,
- dynamiczne logo firmy.
W celu włączenia lub wyłączenia poszczególnych rozszerzeń należy przejść do zakładki „Komponenty” następnie kliknąć „Więcej” oraz „Komponent utworzony automatycznie na poziomie konta”. Po przejściu na tę stronę znowu klikamy „Więcej” i „Ustawienia zaawansowane”, po wczytaniu strony ukaże nam się możliwość włączenia lub wyłączenia poszczególnych rozszerzeń automatycznych.
Kampanie Google Ads – rozszerzenia
Rozszerzenia reklam w Google Ads pomagają wykorzystać pełen potencjał kampanii reklamowych, zwiększając ich efektywność oraz widoczność. Natomiast kluczem do sukcesu jest odpowiednia strategia oraz optymalne wykorzystanie dostępnych narzędzi. n
Jeśli chcesz upewnić się, że Twoje kampanie wykorzystują pełen potencjał w Google Ads, w tym rozszerzeń, skontaktuj się z nami! Wspólnie zadbamy o rozwój Twojego biznesu!
Tomasz Graf
Performance Specialist