news

Result Media o rynku e-commerce i digital PR

12 czerwca 2023

Z badania IAB/PwC AdEx za 2022 rok wynika, że wartość rynku reklamowego online wzrosła o przeszło 615 mln zł, co przełożyło się na dynamikę wzrostu sięgającą 10%. Tym samym rynek osiągnął wartość ponad 6,8 mld zł.

W najnowszym Raporcie Strategicznym IAB Polska eksperci z branży podsumowali miniony rok i przyjrzeli się trendom na 2023. Wśród nich nasza PR & marketing director Ewa Zietek-Maciejczyk, która skomentowała rozwój rynku e-commerce oraz odniosła się do trendów w digital PR.

Rynek e-commerce

Pomimo obaw o koniunkturę w 2022 roku rynek e‑commerce się rozwijał i jego udział w rosnącej rok do roku sprzedaży detalicznej był stabilny, zbliżony do roku poprzedniego. 57% kupujących online robiło zakupy na platformach handlowych, 20% w sklepach online. 

Pojawienie się na rynku coraz młodszych konsumentów, dla których kupowanie w internecie jest czynnością naturalną, będzie utrzymywało ten trend. Z drugiej strony e‑sklepy udoskonalają swoje oferty oraz coraz wyraźniej inwestują w obecność na platformach zakupowych i innowacyjność usług, m.in. szybkość dostaw (q‑commerce).

Oprócz szybkości ogromne znaczenie w tego typu rozwiązaniach ma wygoda, czyli możliwość zrobienia zakupów w dowolnym miejscu i czasie, przede wszystkim za pomocą smartfonów.

Digital PR

Branża PR rozwija się dynamicznie, szczególnie w obszarze konsultingu strategicznego i komunikacji działań ESG. Warto jednak zwrócić uwagę, że w roku 2022 celem aż 52% kampanii PR było zwiększenie sprzedaży.

Jednym z kluczowych trendów determinujących działania PR jest społeczna odpowiedzialność. Klienci, pracownicy i interesariusze oczekują od biznesu zaangażowania w sprawy społeczne. Według badania „Future Consumer Index” z 2022 roku aż 83% osób deklaruje, że zrównoważony rozwój wpływa na ich decyzje zakupowe.

Działania ESG wymuszają na firmach klienci, ale wynikają one także z coraz bardziej rygorystycznych przepisów, w tym wchodzących w życie nowych unijnych zasad dotyczących raportowania ESG.

Warto przeczytać całość najważniejszego podsumowania polskiego rynku digital.

Dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes!

Napisz do nas