news
Reklama w e-commerce – co wpływa na decyzje zakupowe internautów
Z najnowszego raportu Gamiusa „E-commerce w Polsce 2022” widać wyraźnie, że rośnie odsetek osób dokonujących zakupów online – obecnie jest to już 77% internautów. E-zakupy są postrzegane przede wszystkim jako dające większe możliwości wyboru niż kupowanie w sklepach tradycyjnych, ale także jako wygodne i nieskomplikowane.
W tegorocznym raporcie po raz pierwszy pojawiła się część dotycząca znaczenia reklamy w branży e-commerce. W badaniu postawiono pytania dotyczące podatności na reklamę w internecie oraz stosunku do reklamy online.
Aż 51% respondentów zapytanych, czy kupili produkt na podstawie treści publikowanych w internecie, odpowiedziało twierdząco. Najpopularniejszym źródłem wiedzy były opinie o produkcie lub sprzedawcy wskazane przez 43% badanych.
Warto też zauważyć, że dla 30% respondentów kupujących online reklamy internetowe są źródłem informacji. To potwierdzenie tezy, która od dawna przebija się w opiniach marketerów, że dobrze przygotowane i we właściwym miejscu zaprezentowane treści mają ogromne znaczenie dla efektywności sprzedaży w internecie.
Jak treści na blogach, opinie, influencerzy czy kontekst reklamy wpływa na decyzje zakupowe internautów? O tym w artykule Ewy Ziętek-Maciejczyk w serwisie NowyMarketing.
Dowiedz się, jak możemy rozwinąć Twój biznes!