artykuł

Prowadzenie profilu na Facebooku, czyli o tym dlaczego warto mieć fanpage na FB Twojej firmy

2 grudnia 2024
Prowadzenie profilu na Facebooku

Prowadzisz własną działalność, ale nie prowadzisz firmowego fanpage’a na Facebooku?
Możesz nieświadomie rezygnować z bardzo skutecznego narzędzia do pozyskiwania nowych klientów! Ale zacznijmy od początku. Dlaczego w ogóle chcesz prowadzić firmowy fanpage na platformie Mety? Facebook to globalny fenomen, swoisty gigant w świecie mediów społecznościowych. Ta stworzona przez Marka Zuckerberga w 2004 roku platforma, w skali globalnej, miesięcznie przyciąga ponad 3 miliardy osób. W Polsce liczba ta wynosi 24,2 miliony. Liczby te robią wrażenie i warto zaznaczyć, że chodzi o wskaźnik MAU (Monthly Active Users), czyli liczbę osób, które korzystają z Facebooka w sposób aktywny.
Z danych wynika więc, że rezygnacja z prowadzenia fanpage’a, czy to w skali krajowej, czy globalnej, oznacza brak możliwości dotarcia do milionów, jeżeli nie miliardów potencjalnych klientów. 

Fanpage na Facebooku – czym jest?

Słowo „fanpage” powstało z połączenia dwóch angielskich słów: „fan” oraz „page”. Na język
polski można więc przetłumaczyć to słowo jako „Strona dla fanów” albo „Fanostrona”😉.
Fanpage jest więc miejscem, w którym fani danej marki/serialu/książki i innych zjawisk o charakterze społecznym, mogą znaleźć się jeszcze bliżej tego, co faktycznie ich interesuje.

Prowadzenie strony w social mediach –  o czym warto wiedzieć? 

Dla firmy fanpage jest tym samym, czym dla użytkownika jego profil osobisty – tutaj również można ustawić zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle i opis, oraz dodawać wpisy, zdjęcia, materiały video i… znacznie więcej.

Fanpage na Facebooku to nie tylko miejsce, w którym zainteresowani mogą coś „polajkować” na naszym firmowym profilu. Utworzenie fanpage’a daje nam dostęp do  potężnych narzędzi marketingowych, oferujących właścicielowi strony rozbudowane możliwości emisji płatnych reklam, zarządzania nimi, analizowania spływających danych, kontaktu z klientami i wiele więcej (m.in. organizacji konkursów). Przykładowo, po udostępnieniu nowego posta można rozpocząć jego promocję, docierając tym samym do osób spoza naszego firmowego profilu. Może to stanowić ciekawy i stosunkowo prosty sposób na pozyskanie nowych klientów, a jest to tylko jeden z wielu sposobów na wykorzystanie fanpage’a do płatnej promocji. Temat reklam na Facebooku jest jednak na tyle rozbudowany, że zasługuje na osobny artykuł, który oczywiście znaleźć można na naszym blogu!

Jeśli chodzi o regulamin korzystania z platformy Facebook, to mówi on jasno: jedynym kanałem, na którym dozwolone jest prowadzenie działań związanych z promocją marki, jest właśnie fanpage. Prowadzenie firmowego konta za pomocą profilu osobistego zostało przez Metę zabronione. Dowiedz się również, jak stworzyć fanpage na Facebooku.

Jak prowadzić dobry Fanpage na Facebooku? 

Na to pytanie niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od tego, w czym specjalizuje się nasza firma, ile mamy czasu i miesięcznego budżetu na reklamę oraz przede wszystkim od tego, jak rozbudowana jest nasza wiedza. To właśnie ten ostatni element sprawia, że właściwe prowadzenie fanpage’u i działań reklamowych za jego pośrednictwem może być skomplikowane i wymagać pomocy ze strony agencji marketingowej.

Z pewnością ważne jest, by przekaz, który promujemy na naszej stronie, miał wartość dla klienta oraz aby fani naszego fanpage’a nie zostali „zaspamowani” postami – nawet najbardziej wartościowe merytorycznie treści w nadmiarze stają się szumem informacyjnym.

Prowadzenie fanpage’a może być świetnym sposobem nad budową świadomości naszej marki poprzez zbudowanie zaangażowanej społeczności właśnie na Facebooku. Wymaga to jednak dużej cierpliwości i często nieszablonowego podejścia potrzebnego, aby odróżnić się od konkurencji, na przykład za pomocą konkursów i innego rodzaju angażujących użytkownika treści. Możliwości prowadzenia firmowego profilu na Facebooku są w zasadzie nieograniczone, jedynym ograniczeniem jest nasza wyobraźnia (i regulamin Facebooka;) )

Jeśli jednak media społecznościowe są dla Ciebie tajemnicą i nie masz pojęcia, od czego zacząć, skontaktuj się z nami. Nasi specjaliści służą pomocną dłonią, a media społecznościowe nie mają przed nimi tajemnic. Pomożemy Ci stworzyć skuteczną strategię i przełożyć Twoje pomysły na konkretne działania, które zaangażują Twoich odbiorców i przyniosą realne korzyści Twojej marce. Wszystkie niezbędne informacje zamieściliśmy w zakładce kontakt – zapraszamy!

Podsumowanie na temat tego, czy warto prowadzić fanpage na Facebooku?

Mam nadzieję, że tym artykułem przekonałem Cię, że odpowiedź na to pytanie jest tylko jedna: Oczywiście, że tak! Ilość potencjalnych klientów, którzy dzięki Facebookowi mogą odkryć naszą markę, oraz możliwości marketingowe, jakie daje prowadzenie własnego fanpage, nie pozostawiają złudzeń. Świat idzie do przodu szybciej, niż kiedykolwiek wcześniej, a każda przewaga, którą możemy uzyskać na nieustannie ewoluującym rynku, jest na wagę złota.


Należy przy tym zaznaczyć, że właściwe prowadzenie fanpage’a nie jest prostym zadaniem. Niejednokrotnie wymaga poświęcenia wielu godzin na naukę i ciągłego doszkalania się w dziedzinie mediów społecznościowych. Jednak ten poświęcony czas z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Warto więc połączyć się z naszymi klientami w jednej wspólnej przestrzeni, jaką jest profil firmowy na Facebooku. Koniecznie sprawdź również, czym różni się Instagram od Facebooka

Prowadzenie profilu na Facebooku – najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi 

Ile kosztuje prowadzenie profilu na Facebooku?

Koszt prowadzenia profilu na Facebooku zależy od wielu czynników, takich jak zakres działań, częstotliwość publikacji, potrzeba tworzenia treści graficznych czy prowadzenia kampanii reklamowych. Wpływ na cenę ma także poziom zaawansowania strategii oraz to, czy zarządzaniem zajmuje się wewnętrzny zespół, freelancer, czy agencja marketingowa. Ważne jest dostosowanie budżetu do celów i możliwości firmy, aby działania były efektywne i przynosiły oczekiwane rezultaty.

Jak dobrze prowadzić stronę na FB?

Aby dobrze prowadzić konto firmowe na Facebooku, warto publikować regularne i angażujące treści, które są wartościowe dla odbiorców i spójne z wizerunkiem marki. Istotne jest także budowanie relacji z użytkownikami poprzez interakcje w komentarzach, odpowiedzi na wiadomości i organizowanie angażujących działań, takich jak konkursy czy ankiety. Stałe monitorowanie statystyk oraz dostosowywanie strategii na podstawie wyników pozwala skutecznie rozwijać stronę i zwiększać zaangażowanie społeczności.

Ile kosztuje konto na Facebooku?

Założenie konta na Facebooku jest całkowicie darmowe, zarówno dla użytkowników prywatnych, jak i firmowych. Koszty mogą pojawić się jedynie w przypadku korzystania z dodatkowych funkcji, takich jak kampanie reklamowe czy profesjonalne narzędzia do analizy danych i zarządzania stroną. Sama obecność na platformie nie wiąże się jednak z żadnymi opłatami.

Rafał Sakowski

Executive Performance Specialist

Napisz do nas