Kreacja

Nowoczesna, szybka i optymalna strona ViaMed – odpowiedź na zmieniające się potrzeby pacjentów

Klient: ViaMed Przychodnia Ursus to nowoczesna przychodnia działająca w Warszawie z ponad 20 nowoczesnymi gabinetami specjalistycznymi oferującymi profilaktykę, diagnostykę i leczenie na najwyższym poziomie.

Opis:

Z ViaMed pracujemy od 2015 roku, wówczas stworzyliśmy stronę firmową placówki oraz rozpoczęliśmy prowadzenie kampanii reklamowych.

Cel:

Ostatnie lata i przyspieszona cyfryzacja usług medycznych spowodowały intensyfikację zmian w zakresie funkcjonowania stron związanych z tą branżą. Nowe rozwiązania, funkcjonalności oraz dostosowanie witryny do zmieniających się algorytmów wyszukiwania spowodowały, że strona wymagała znacznej przebudowy.  Dlatego w 2022 roku wspólnie z naszym Klientem podjęliśmy decyzję o przygotowaniu nowej strony, która będzie zgodna z najnowszymi trendami web developmentu i designu. 

Naszym celem było stworzenie przyjaznej, intuicyjnej witryny, odpowiadającej na zmieniające się potrzeby pacjentów, na której będziemy mogli prowadzić skuteczne działania SEM oraz zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

Nowoczesna strona Przychodni miała umożliwić użytkownikowi:

  • zapoznanie się z dostępnymi usługami w placówce,
  • zlokalizowanie Przychodni,
  • kontakt telefoniczny z placówką,
  • przesłanie formularza kontaktowego,
  • zapoznanie się z listą oferowanych usług,
  • poznanie lekarzy przyjmujących w Przychodni.

Działania:

Zanim przystąpiliśmy do stworzenia nowej strony, przeanalizowaliśmy potrzeby Klienta i zweryfikowaliśmy je z rynkowymi standardami w branży. Dzięki temu mogliśmy zaproponować nowoczesne pod względem technicznym i wizualnym rozwiązania, które spełniały najwyższe wymagania zarówno Klienta, jak i użytkowników oraz robotów Google.

Po pierwsze przygotowaliśmy nowe widoki stron – zaczynając od strony głównej, kończąc na podstronach wpisów blogowych. Każdy widok konsultowaliśmy z ViaMed, uwzględniając celowość zastosowanych rozwiązań i ich użyteczność.   

Kolejnym krokiem było kodowanie i doprecyzowanie szczegółów funkcjonalnych, m.in. ścieżki zachowania użytkownika, strony docelowe poszczególnych etapów, łatwość wyszukania na stronie potrzebnych informacji, przyjazna nawigacja.

Etap projektowy zakończyły testy – po naszej stronie oraz po stronie Klienta, które ostatecznie zweryfikowały działanie strony i wskazały drobne elementy wymagające modyfikacji.

Zanim przystąpiliśmy do migracji całego systemu, zadbaliśmy o odpowiednią optymalizację wydajności strony. W tym celu zastosowaliśmy systemy cache’owania (zapisywania danych w pamięci podręcznej), a także przekonwertowaliśmy obrazy do optymalnego formatu WEBP. Dzięki tym rozwiązaniom strona ładuje się szybko i osiąga wysokie wyniki wydajności.

Podczas budowy nowej strony zmianie uległa struktura adresów URL. Aby linki odpowiadające starej stronie nie traciły swojej użyteczności (mogą być zaindeksowane w Google’u lub zapamiętane przez użytkownika), przygotowaliśmy mapę przekierowań. Dzięki temu linki z poprzedniej wersji strony prowadzą do swoich odpowiedników na nowej stronie, np. podstrona https://viamed.com.pl/newsy jest przekierowany na https://viamed.com.pl/aktualnosci (nowa wersja witryny).

Rezultaty:

W efekcie naszych działań powstała bardzo nowoczesna strona, która spełnia oczekiwania Klienta, jest użyteczna i ma wiele nowych funkcjonalności ułatwiających poruszanie się po witrynie, znalezienie potrzebnych informacji i kontakt z placówką.

Na nowej stronie znacznie poprawiliśmy responsywność (RWD), przez co stronę można wyświetlać na urządzeniach dowolnej wielkości, a strona cały czas pozostanie czytelna. Dlatego tak dużą wagę przyłożyliśmy do funkcjonalności wersji mobile, ponieważ jest to coraz częściej preferowana forma kontaktu z witryną.

Zamienione elementy strony:

  • Formularz kontaktowy na stronie Kontakt – możliwość wysłania wiadomości bezpośrednio ze strony;
  • Cennik – zbiór wszystkich usług, z możliwością łatwej, bieżącej modyfikacji po stronie Klienta, z którego pacjent ma możliwość wybrać usługi do „koszyka” i przesłać zapytanie do rejestracji. Ważnym ułatwieniem jest to, że system robi to za użytkownika, bez konieczności tworzenia wiadomości, wypisywania usług.

Po przesłaniu zapytania do pacjenta wysyłana jest wiadomość mailowa z potwierdzeniem przesłania formularza do rejestracji. Ta wiadomość ma specjalnie zaprojektowany wygląd – została przygotowana zgodnie ze standardami tworzenia mailingów, tak aby była czytelna na wszystkich urządzeniach oraz we wszystkich programach pocztowych;

  • Formularz zapotrzebowania na receptę – możliwość wysłania przez stronę formularza zapotrzebowania na receptę na konkretny lek (również automatyczny formularz wysyłany do rejestracji placówki);
  • Przejrzysty układ menu na stronie głównej i podstronach usług oraz artykułów.

Wprowadzone zmiany systemowe:

  • Bardzo prosty, profesjonalnie przygotowany i opisany CMS do zarządzania treścią. Większość elementów strony: zawartość menu, linkowanie, dodatkowe przyciski w treści, opisy, zdjęcia, moduł z godzinami otwarcia – jest modyfikowalna z panelu przez Klienta i nie wymaga specjalistycznej wiedzy. System zarządzania treścią został również przygotowany do tworzenia kolejnych wersji językowych strony bezpośrednio w panelu administratora;
  • Cennik – był to zdecydowanie najbardziej skomplikowany element całej nowej strony. W panelu zarządzania treścią przygotowaliśmy dedykowany moduł umożliwiający pełną edycję zawartości cennika. Oprócz edycji cennika za pomocą interfejsu graficznego w panelu administratora możliwe jest również importowanie/eksportowanie jego zawartości do plików .xls (excel) oraz .csv. Wszystkie importowane pliki są zapamiętywane, dzięki czemu w dowolnej chwili można w prosty sposób wrócić do historycznej wersji cennika;
  • Otwarty system – na prośbę Klienta w niedługim czasie jesteśmy w stanie dodać na stronie nowe funkcjonalności w zależności od potrzeb (tak został stworzony formularz zapotrzebowania na receptę, którego pierwotny projekt nie zakładał, a został przygotowany na życzenie ViaMed, bardzo sprawnie  i w interaktywnej, nowoczesnej formie).

Klient zadowolony z efektu naszych działań kontynuuje z nami współpracę. Stała analiza zastosowanych rozwiązań pokazuje, że użytkownicy korzystają z nowych funkcjonalności, a my dbamy o ich rozwój i aktualność.

Napisz do nas